"אם ביקור-חולים לא ישלם, גאידמק יקים שם קניון"

כך טוענים גורמים בסביבתו של גאידמק, לאחר פשרה בין הצדדים שקובעת כי בית-החולים ישלם לארקדי גאידמק מאות אלפי שקלים בחודש תמורת השימוש בנכסיו

בית החולים ביקור חולים ישלם לארקדי גאידמק מאות אלפי שקלים בחודש תמורת השימוש בנכסיו. כך עולה מטיוטת פשרה בין הצדדים, שפרטיה הגיעו לידי "גלובס".

לפי הפרטים, ביה"ח לא יידרש לשלם רטרואקטיבית והוא ייחל בתשלומים באוקטובר הקרוב. לפי הפשרה, שצפויה להיחתם ביממה הקרובה, גאידמק יגבה מביקור חולים כ-30% בלבד משווי השכירות הריאלית בשנה הראשונה, כאשר התשלום יגדל בהדרגה ויעמוד בשנה השלישית על כ-60% מהערך הריאלי. לפי הערכות שמאים, שווי הנכסים נאמד בכ-50 מיליון דולר, ולפיכך השכירות במקום אמורה לעמוד על כ-1 מיליון שקל בחודש.

בשנת 2007 רכש גאידמק את נכסי ביקור חולים מידי כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל, תמורת 32 מיליון דולר - סכום שנחשב אז לגבוה משמעותית. את גאידמק ייצגו בעיסקה עוה"ד ישראל שלו ויונית קלמנוביץ', ואת ביקור חולים ייצגה עו"ד מיכל רוזנבוים.

לפני כשנה וחצי, לאחר שנקלע לחובות כבדים ונאלץ לחסל את עסקיו בארץ, תבע גאידמק את ביקור חולים בסכום של 33 מיליון שקל. איש העסקים טען כי העמותה שמנהלת את ביה"ח לא שילמה לו "כמתחייב" שכירות חודשית, ואף דרש תשלום עתידי בסך 890 אלף שקל בחודש. בבית החולים דחו בתוקף את הטענות, ואמרו כי גאידמק התחייב להפעיל את ביה"ח למשך 5 שנים ואף להזרים לו כספים בתקופה זו. לדבריהם, האוליגרך לא ביצע את הבטחותיו והותיר את בית החולים בחובות כבדים.

גורמים בסביבתו של גאידמק מבהירים היום כי באוקטובר הקרוב תפוג תקופת ההתחייבות מצידו להפעלת ביה"ח, ולפיכך החל ממועד זה הוא רשאי לעשות בנכסים כרצונו. "אם יום לאחר התאריך הקובע בהסכם לא ישולם מלוא התשלום - נפנה את בית החולים, ויום למחרת נוכל לבנות שם מלון או קניון", אמר ל"גלובס" גורם המקורב לאיש העסקים.