יאיר לפיד: "הממשלה הזו בוגדת במעמד הביניים; תנו לי 15 מנדטים ואחזיר לו את מה שנשדד ממנו לאור היום"

יאיר לפיד בפייסבוק, על רקע הדילים הנרקמים בקריטריונים לדיור בר השגה: "במקום לסייע בדיור לאנשים שעובדים ומשרתים בצבא, אטיאס נתניהו ושטייניץ ביטלו את הקריטריון הקרוי 'מיצוי כושר ההשתכרות' והחליפו אותו ב'וותק בנישואין'"

"הממשלה הזו בוגדת במעמד הביניים!" כך כותב היום (ד') יאיר לפיד בדף הפייסבוק שלו, על רקע הדילים הנרקמים בין ראש הממשלה, שר האוצר ושר השיכון בעניין הקריטריונים לדיור בר השגה.

לפיד מוסיף: "במקום לסייע בדיור לאנשים שעובדים, מתגייסים, משרתים וזקוקים לעזרה, אטיאס נתניהו ושטייניץ ביטלו את הקריטריון הקרוי 'מיצוי כושר ההשתכרות' (שפירושו בעצם 'בן אדם שקם בבוקר והולך לעבוד') והחליפו אותו לקריטריון המשונה 'ותק בנישואין'. ניחוש אחד איזה ציבור בישראל מתחתן הכי צעיר? תנו לי 15 מנדטים ואני מבטל את הקריטריונים ומחזיר למעמד הביניים את מה שנשדד ממנו לאור היום".

יאיר לפיד
 יאיר לפיד

רקע: ש"ס וישראל ביתנו נאבקו, נתניהו התקפל

חילוקי הדעות בין סיעות הקואליציה היריבות, ישראל ביתנו וש"ס, הכניעו בשבוע את ראש הממשלה נתניהו, שנאלץ להקפיא את הדיונים על תוכנית הדגל שלו, שזכתה לכינוי "רפורמת המרפסות", עד להודעה חדשה.

שתי הסיעות אינן מסכימות על קריטריון כושר ההשתכרות. ההצבעה בנושא תידחה למושב הכנסת הבא, שיתחיל רק לאחר יום העצמאות. בלשכת ראש הממשלה הסבירו בשבוע שעבר כי נתניהו מבקש "לבחון לעומק" את סוגיית כושר ההשתכרות בתקופה הקרובה, וכי במהלך פגרת הכנסת ייבחנו במשרד ראש הממשלה את כל ההסתייגויות שצורפו לרפורמה.

ישראל ביתנו השיגה בשבוע שעבר סיכום עם נתניהו, לפיו הממשלה תצביע ב-1 באפריל על מיצוי כושר השתכרות במסלול מחיר למשתכן ועל שכירות לטווח ארוך, אולם עניין זה נתקל בחוסר הסכמה מצד שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, שלא הסכים שהנושא, שכאמור, כבר אושר במינהל מקרקעי ישראל, יובא להכרעת הממשלה. לנוכח אי ההסכמה, סירבה ישראל ביתנו לתמוך ברפורמה בתכנון ובנייה בכנסת, והדיונים בה הושהו.