סיטיגרופ: "ספרד בסיכון גדול יותר מבעבר לחדלות פרעון"

האנליסט הראשי של סיטיגרופ, ווילם בויטר: "יש כרגע תחושה כללית של כמעט אופוריה שמביאה את הטובעים במזומנים לתחושה שכל הצרות נגמרו"

ספרד מעולם לא הייתה קרובה יותר לחדלות פרעון, ויוון, פורטוגל ואירלנד עשויות להזדקק לחבילות חילוץ נוספות, כך אמר היום (ד') האנליסט הראשי של סיטיגרופ, ווילם בויטר.

"ספרד היא מדינת המפתח לה אני דואג במידה הרבה ביותר", אמר בויטר לבלומברג. "היא עברה לצד הלא נכון של הספקטרום ונמצאת עכשיו בסיכון גדול יותר מבעבר לחדלות פרעון".

ספרד נמצאת כבר תקופה ארוכה בצרות, כאשר האבטלה נמצאת בשיאים, המערכת הבנקאית סובלת מקשיים בנזילות ומחובות, ואם זה לא מספיק - שרי האוצר של גוש האירו דורשים מספרד לבצע צעדים להורדת הגירעון שלה ל-5.3% מהתוצר המקומי הגולמי כבר בשנה הנוכחית. אולם, ראש הממשלה הספרדי, מריאנו ראחוי, עומד על עמדתו ליעד גרעון של 5.8%, שעה שיעד הגירעון שהציבו שרי האוצר של האיחוד האירופי לאחרונה עמד על 4.4% מהתמ"ג.

בויטר התייחס להלואוות שנתן הבנק המרכזי האירופי לבנקים ביבשת. במסגרת התוכנית, הלווה הבנק כטריליון אירו בשתי פעימות, בריבית נמוכה. "הבנק המרכזי האירופי הטביע את השווקים ואת הבנקים במזומנים", אמר בויטר. "יש כרגע תחושה כללית של כמעט אופוריה שמביאה את הטובעים במזומנים לתחושה שכל הצרות נגמרו".

באשר ליוון, שזכתה לאחרונה לאישור תוכנית החילוץ השנייה שלה בהיקף 130 מיליארד אירו לאחר שהגיעה לעסקה לקיצוץ החוב שלה עם נושיה הפרטיים - בויטר אמר כי "החוב הריבוני של יוון הוא בשום פנים ואופן לא דבר שניתן לשאת אותו, ולכן הם ייאלצו לבצע שוב ארגון מחדש". את אותו הדבר חוזה בויטר גם לאירלנד ופורטוגל.