"הישרדות VIP", גרסת ערוץ 1: שימוע לפני פיטורים או קיצוץ שכר לאיילה חסון, קרן נויבך, גאולה אבן ועוד

הטאלנטים בעלי החוזים האישיים יקבלו מכתבי שימוע, וכ-30 מהם יפוטרו - כחלק מיישום הרפורמה במסגרתה יפרשו כ-700 עובדים מרשות השידור

כל עובדי רשות השידור המועסקים בחוזים אישיים וחוזי טאלנט יקבלו בימים הקרובים מכתבי שימוע לקראת פיטורים או קיצוץ שכר. בימים האחרונים נשלחו כבר כ-40 מכתבים, והיום (ה') ישלחו שאר המכתבים.

יצוין כי על-פי מתווה הרפורמה ניתן להתחיל בהליכי פרישה מרצון רק בחודש אוגוסט, ובהליכי פיטורים רק 3 חודשים לאחר מכן, בדצמבר.

מדובר בכ-85 עיתונאים בכירים ברשות, הכוללים את העיתונאי המוערך וחתן פרס ישראל לתקשורת ל-2012, יעקב אחימאיר; הכתבת הבכירה והמגישה איילה חסון; מגישת "סדר יום", קרן נויבך; ראש דסק הכלכלה בערוץ 1, עודד שחר; הכתבת הצבאית הוותיקה, כרמלה מנשה; הכתב והפרשן הבכיר לענייני ערבים, עודד גרנות; מגישי "מבט", ינון מגל ומרב מילר; המגישה גאולה אבן; העורך הבכיר אורן נהרי; המגישים יגאל רביד ואריה גולן; הכתבים והעורכים, יואב קרקובסקי, רן בנימני ונתיב רובינזון; ועוד עשרות אחרים.

המהלך הוא חלק מההיערכות לקראת הרפורמה, שבמסגרתה נדרשת פרישתם של כ-700 מעובדי רשות השידור. ל"גלובס" נודע כי כבר היום יישלחו מכתבים ליתר העיתונאים המועסקים בחוזים אישיים. זאת, בדרך למימוש הרפורמה ברשות לפיה יפוטרו 30 עובדים, המועסקים בחוזים אישיים וחוזי טאלנט.

הקדמת הפרישה

במכתב שנשלח לעובדים ציינה הנהלת הרשות כי במסגרת ההיערכויות הקרובות למימוש הרפורמה תתכן הכנסת שינויים לחוזים האישיים ואף פיטורים. עוד נכתב כי העיתונאים מוזמנים להעביר מכתב להנהלה ובו טיעונים נגד סיום העסקתם או שינוי תנאי החוזה.

במכתב שנשלח על-ידי מנהל כוח-האדם, צבי צימרמן, נכתב גם כי המכותבים מתבקשים לתת את תגובתם עד ל-30 במארס. "אי-מתן תשובה במועד הנ"ל", כתב צימרמן, "תיחשב כוויתור על זכות השימוע העומדת לך".

"אני מקווה שלא ייווצרו פה קרבות גלדיאטורים או משהו שמזכיר תוכנית ריאליטי כמו 'הישרדות'", אמר עיתונאי ברשות השידור, בהתייחסו לכך שהוא וחבריו לעבודה יצטרכו להתמודד עכשיו זה מול זה על מקום העבודה.

במקביל, כ-20 עיתונאים המועסקים פחות מ-3 שנים ברשות קיבלו מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים.

בשיחה עם "גלובס" ציין היום אחד העובדים המועסקים בחוזה אישי ברשות, כי "למרות שלא נעים לקבל מכתב שימוע כזה, אין ספק שרשות השידור חייבת רפורמה, אחרת היא תמות. אני משוכנע שגם מי שלא יפוטר 'יזכה' לקיצוץ שכר".

עובד בכיר אחר ברשות השידור העלה תמיהה בעניין הפיטורים: "הרפורמה קובעת שצריך לפטר 30 עובדים בחוזים אישיים. מדוע מפרישים רק אנשי תוכן ולא למשל פקידים בכירים ברשות שיושבים על חוזים אישיים?".

עיתונאי בכיר אחר העלה את החשש ש"ישתמשו במעטה הרפורמה כדי לסגור חשבונות ולפטר עובדים שלא מתאימים להנהלה החדשה של הרשות".

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי בין אגודת העיתונאים לבין רשות השידור התקיימו היום מגעים להתאמת כוונת הרשות לקיים שימועים לתוך מסגרת הסכמי הרפורמה ולאפשר את הקדמת הליך הפרישה מרצון מאוגוסט לאפריל.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "צוות רפורמה שהקים המנכ"ל לפני כשבועיים החל להיערך לקראת ביצוע הרפורמה ויישום הסכמי הרפורמה שעליהם חתמו אגודת העיתונאים בירושלים, ועדי העובדים, האוצר, ההסתדרות וההנהלה הקודמת. על-פי הסכמים אלה אמורה רשות השידור להפריש 30 בעלי חוזים אישיים בהם טאלנטים ובעלי תפקידים בכירים. ברגע שתיכנס הרפורמה לתוקפה, דבר הצפוי לקראת החודש הבא, תהיה ההנהלה הנוכחית חייבת לקיים הסכמים אלו ככתבם וכלשונם" .

עוד נמסר מהרשות כי היא אינה "מתייחסת לספינים ושקרים שמפיצים גורמים אינטרסנטיים ברשות השידור ומחוצה לה".