ברוקר לשעבר בליהמן ברדרס ניצל ממאסר עקב שת"פ עם הרשויות

מת'יו דבלין ניצל מידע פנים שהעבירה לו אשתו ■ לאחר ששיתף פעולה עם הרשויות בנוגע לחקירה נרחבת לגבי סחר במידע פנים, החליט השופט לא לשלוח אותו למאסר

ברוקר לשעבר בבנק שקרס ליהמן ברדרס הצליח לחמוק ממאסר לאחר ששיתף פעולה עם הרשויות בארצות-הברית בחקירה נרחבת שהתנהלה במספר מוסדות פיננסים בחשד לסחר במידע פנים. בעקבות כך, החליט שופט בבית המשפט הפדרלי כי אין צורך להכניס את הברוקר לכלא.

מת'יו דבלין היה ברוקר בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס שהשתמש במידע שקיבל מאשתו, שעובדת במשרד ליחסי ציבור, לגבי מיזוגים עתידיים בין חברות על מנת להרוויח כספים. דבלין הודה במיוחס לו והחליט לשתף פעולה עם חקירת הרשויות על מנת לתפוס "דגים שמנים יותר".

התובע במשפטו של דבלין ציין לטובה את מעשיו של דבלין וטען כי שיתוף-הפעולה המיידי שלו עם הרשויות לפני כ-4 שנים איפשר למדינה להעמיד לדין 4 אנשים שהיו מעורבים בסחר במידע פנים, כולל שניים שאילולא שיתוף-הפעולה של דבלין המדינה לא הייתה יודעת על מעורבתם. בעוד שרוב אלה שהועמדו לדין הרוויחו מעל ל-2 מיליון דולר מהמסחר, דבלין הרוויח רק 23 אלף דולר.

במסגרת הסדר הטיעון הודה דבלין ב-4 סעיפים של קשירת קשר לביצוע הונאה במניות וסעיף אחד של ביצוע הונאה במניות. בזמן ההודאה פרץ דבלין בבכי ואמר כי המעשים שלו היו "טיפשיים, אנוכיים ובלתי נסלחים".