כשההתאחדות זימנה את גל יוסף לשיחה

בכירי ההתאחדות והבקרה תישאלו את בעלי הכח ר"ג על עומק מעורבותו בניהול הפועל ת"א ובית"ר ■ אמר: טביב? "הוא כמו אח שלי, אני מייעץ לו", בית"ר? "יענקל'ה עזר להם יותר ממני"

לפני מספר ימים התייצבו גל יוסף ונמרוד ורד בהתאחדות לכדורגל ל"שיחה ידידותית" על כוס קפה. השיחה אליה זומנו הבעלים של הכח עמידר ר"ג עם אנשי "הוועדה להעברת זכויות" אמנם הוגדרה כפגישה מקצועית, אבל התוכן שלה הזכיר יותר ניסיון לחקירה צולבת. מול השניים ישבו לא פחות מחמישה אנשים מטעם ההתאחדות - הסמנכ"ל רותם קמר, היועץ המשפטי משה אביבי, מנהל האגף המשפטי אמיר נבון, יו"ר הבקרה התקציבית עופר אורליצקי, ונציג נוסף של הבקרה שוקי כהן - שהטיחו במשך שעה ארוכה עשרות שאלות בעיקר לכיוונו של גל יוסף, בניסיון להבין עד כמה נכונים הדיווחים בתקשורת בנוגע למעורבותו בקבוצות ליגת העל.

האם גל יוסף אכן מושך בחוטים מאחורי הקלעים בבית"ר ירושלים? מה פשר היחסים ההדוקים עם אלי טביב? האם האיש והאניגמה הוא רק יועץ סתרים של כולם, או שיש גם אינטרסים כלכליים מאחורי הפעילות שלו בבית"ר ובהפועל תל אביב?

מה נשאר מ"החקירה הצולבת"? לא הרבה: גל יוסף השאיר את חברי הוועדה בידיים ריקות. "הוא עשה מכולם צחוק", אמר אחד מהנוכחים בפגישה.

***

אנשי הוועדה שמעו מגל יוסף תשובה אחת ברורה: כל הסיפורים שכתובים בתקשורת על מעורבות כזאת או אחרת בהפועל, בית"ר או בכל קבוצה אחרת - הם קשקוש אחד גמור. יוסף טען כי כל השיחות שלו עם אנשי הפועל ובית"ר הן על רקע חברי בלבד, על תקן של ייעוץ בלבד, ולכן מבחינה חוקית אין שום ניגודי עניינים של בעלויות צולבות על קבוצות. אנשי הוועדה ניסו מכאן, וניסו משם, וגל יוסף בשלו: מדובר בחברים שלי, מה הבעיה להיות בקשר עם חברים?

את הקשר שלו עם אלי טביב הגדיר יוסף בפני אנשי ההתאחדות כך: אלי הוא חבר מאוד מאוד טוב שלי, הוא כמו אח שלי. טביב מתקשר אליי הרבה ומתייעץ איתי בענייני כדורגל, בעיקר עכשיו בתקופה שהוא עובר עם הקבוצה, גילה יוסף, ואני אומר לו את דעתי. לחלק מהעצות שלי הוא לא שומע, ואם היה שומע לי יותר, אולי לא היה מגיע למצב שאליו הוא הגיע עכשיו. אבל האם זה שאני מדבר עם טביב בטלפון ויושב לידו במשחקים הופך אותי לכזה שמקבל החלטות בהפועל תל אביב? ממש לא. אין לי שום נגיעה לקבלת ההחלטות בהפועל, סיכם יוסף.

ומה לגבי בית"ר וכל הדיבורים על סיוע פיננסי לארקדי גאידמק? גל יוסף ציין בפני חברי הוועדה, כי טעות אחת עשיתי עם בית"ר ירושלים שהדליקה את כולם עליי וזו הפגישה המשותפת עם יובל נעים ועם איציק קורנפיין, אבל זה נבע מהרצון שלי לעזור. אל תהיו נאיביים, אמר יוסף לחברי הוועדה, הרי יש הרבה בעלים של קבוצות כדורגל מכובדים מאוד שמתייעצים עם בעלים אחרים ועוזרים לקבוצות שלהם הרבה יותר מהשיחות שלי עם טביב או עם אנשים בבית"ר. יענקל'ה שחר עוזר לבית"ר ירושלים הרבה יותר ממה שאני עוזר להם.

יוסף התכוון בין היתר לרכישות שביצע שחר, אחת מהן השנה, כשהביא את חן עזריאל לחיפה עבור כ-3.5 מיליון שקל ובכך סייע לבית"ר לפתוח את העונה.

***

האם יש אינדיקציה לכך שיוסף שימש באופן כזה או אחר כגב כלכלי לבית"ר? האם היה מעורב כלכלית גם בהפועל תל אביב, בין היתר בסיוע לטביב בהליך הבמבי שניהל מול מוני הראל? בהתאחדות מודים שכל הבדיקות שנעשו בעניינים האלו, כולל פעילות מול הרשות לבקרת תקציבים, לא נתנה שום אינדיקציה כי יש איזושהי מעורבות מסוג כזה של גל יוסף בקבוצות. גם "התרגיל" שביצע יוסף כשרכש 20% מכרטיס השחקן של טוטו תמוז, ובכך כביכול סייע כלכלית לבית"ר, לא נחשב לבעייתי מבחינת תקנון ההתאחדות לכדורגל, מאחר שבתקופה שנעשתה העסקה לא היתה מניעה לצד שלישי - במקרה הזה הכח ר"ג - להחזיק בזכויות על כרטיס שחקן (היום פועלים בהתאחדות לנסח שינוי בתקנון שלא יאפשר מצב כזה - ט.ו).

שורה תחתונה: התחושה של אנשי הוועדה היא שמבחינה משפטית ותקנונית אין לגל יוסף איזושהי עמדה של ניהול או שותפות בניהול של קבוצת כדורגל שאסורה על-פי התקנון; אין אינדיקציה שהוא מקבל החלטות או מעורב בכספים. בוועדה אומרים כי, את בית"ר ירושלים אנחנו מכירים מאוד מאוד טוב מבחינה כלכלית, מאחר שאנחנו מלווים אותם לאחרונה הרבה עם כל הבעיות שלהם, ויש לנו תחושה חזקה שאף אחד לא השתחל לשם, גם לא גל יוסף. ברמה של עצות כאלו ואחרות, זה משהו אחר.

אז מה כן? ובכן, גם בוועדה מודים שההתרשמות היא שאכן יש יחסי קירבה כאלו ואחרים של גל יוסף עם קבוצות כדורגל. אבל, אומרים בהתאחדות, אם נחפש בציציות נמצא שגם בקבוצות אחרות יש בעלים שמתייעצים עם בעלים אחרים. אצל גל יוסף זה תפס את העין מבחינה תקשורתית, כי הוא מזוהה כאדם בעל קשר לכנופיית רמת עמידר, שהיא חלק מסקטור הפשע המאורגן בישראל.

אבל, אומרים בהתאחדות, גם קשר עם סקטור כזה הוא לא מסוג הדברים שהתקנון אוסר עליו.

***

שורה תחתונה תחתונה: הוועדה פגשה את גל יוסף ומילאה את חובתה הציבורית. גל יוסף יכול כעת להמשיך להרגיש חופשי לנהל את ענייניה של בית"ר ירושלים, ולייעץ לאלי טביב על בסיס יומי.