לראשונה: סוללת "כיפת ברזל" מוצבת בגוש דן

גורם במערך ההגנה האווירית: "אנו בודקים כל אתר אפשרי, במטרה לבחון את היכולות של המערכת במקום וכדי שנכיר כל מקום שאליו נפרוס"

מגינים על שמי המרכז: סוללה של מערכת "כיפת ברזל" תבצע הבוקר פריסה מבצעית ראשונה לאתר באזור גוש דן, זאת כתרגול של בחינת יכולות המערכת וכהיערכות למצב של שיגור רקטות וטילים לעבר תל אביב.

במסגרת תוכנית האימונים של "כיפת ברזל", פורסות הסוללות לאתרים שונים בארץ כדי שיוכלו לפעול בגמישות בשעת חירום בכל מקום אליו ידרשו. הסוללה, שבעבר הוצבה במספר אתרים בדרום, תגיע לתקופה קצרה לאזור המרכז, על מנת לבחון את התאמתה למקום ולהבין את תנאי השטח.

הצבת הסוללה במרכז הארץ תוכננה להתבצע כבר בחודש שעבר, אולם נדחתה בעקבות ההסלמה האחרונה בדרום. "מדובר בחלק ממבצע בחינה כולל וגדול שאנו מבצעים למערכת כיפת ברזל", הסביר לפני כחודש גורם במערך ההגנה האווירית. "בסופו של דבר, אנו בודקים כל אתר אפשרי, במטרה לבחון את היכולות של המערכת במקום וכדי שנכיר כל מקום שאליו נפרוס".

מערכת כיפת ברזל, שתציין באפריל שנה ליירוט הראשון שלה, הייתה פרוסה בעבר באשקלון, באשדוד ובבאר-שבע. בשבועות הקרובים צפויה להצטרף סוללה נוספת, הרביעית במספר, עליה לראשונה בצה"ל תפקד אישה: סרן רויטל אוזן.

בסבב ההסלמה האחרון בדרום, שיגרו הפלסטינים 222 רקטות קסאם וגראד אל עבר יישובי הדרום. 56 מהרקטות, קרוב ל-90 אחוזים מהרקטות שהיו בדרכן למרכזי הערים, יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל.

מדובר צה"ל נמסר כי "מערכת כיפת ברזל נמצאת בתהליך קליטה מבצעי, במסגרתו מוצבת הסוללה מעת לעת באתרים שונים ברחבי המדינה. בימים אלה, כחלק מתכנית הקליטה המבצעית, מוצבת המערכת בגוש דן".