900 דירות חדשות ייבנו בשכונות משואה ומלחה בירושלים

לפי החלטה של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים, 30% מהדירות יהיו דירות קטנות ו-30% נוספים יהיו דירות שמיועדות להשכרה

900 דירות חדשות ייבנו בשכונות משואה ומלחה בירושלים, 30% מהן יהיו דירות קטנות ו-30% נוספים יהיו דירות שמיועדות להשכרה. כך החליטה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים.

השכונה החדשה בשיפולי גבעת משואה, בתכנונו של אדריכל דורון הוק, תיבנה על פני כ-172 דונם באזור שבין גן החיות התנ"כי לשכונת משואה, ותכלול 482 דירות חדשות בבנייה מדורגת. שטחה של כל דירה יעמוד על כ-100 מ"ר.

במורדות הדרומיים של שכונת מלחה ייבנו 397 דירות בתכנונו של אדריכל אביב יער, על פני כ-155 דונם, מצפון לכביש 39 וממזרח לכביש גן החיות התנ"כי. הבינוי יהיה מדורג בגובה של ארבע עד 10 קומות.

הוועדה המקומית ירושלים קבעה ש-30% מכל הדירות בכל אחת מהתוכניות יעמוד על 85 מ"ר וש-30% נוספים יהיו דירות שמיועדות להשכרה למשך 15 שנה.

שתי התוכניות, שתואמות את תוכנית המתאר החדשה לירושלים, מקצות גם שטחים למבני ציבור, דרכים ומתקנים הנדסיים, פיתוח שטחים ירוקים ציבוריים, שתי טיילות ושימור שטח ליער במורדות הדרומיים.

הליכי התוכניות התהווה כבר ב-2006 ולוו על ידי מהנדס העיר והאגף לתכנון העיר. לאחר שהושמעו התנגדויות של מאות תושבים משתי השכונות החליטה הוועדה המקומית לכלול בתוכניות אלמנטים שיתחשבו בהתנגדויות אלה, תוך הקטנת הפגיעה בנוף ובתושבי השכונות הוותיקות באזור.