ג'ים אוניל: "הכוס העולמית חצי מלאה; שימו לב לחודש מאי"

האנליסט הבכיר ג'ים אוניל אופטימי ביחס לרבעון השני של 2012, ומחלק טיפ למשקיעים - שימו לב להתפתחויות באירופה באביב-קיץ הקרוב ■ "מה שקורה באיטליה עצמה הוא המפתח לכל הפרוייקט האירופי"

לקראת סיומו של הרבעון הראשון המוצלח של 2012, אנליסטים רבים פונים לסכם ולחזות את התנהלות השווקים בהמשך השנה. ג'ים אוניל מגולדמן זאקס מעריך כי הכלכלה העולמית נמצאת במצב טוב במבט קדימה, על אף הבעיות הנמשכות באירופה. לטענתו, המשקיעים עדיין חוששים ובכל פעם שהם שומעים חדשות רעות - מייד מושכים את כספם.

"באופן כללי, המזומן הוא המלך", אמר היום (ג') אוניל ל-CNBC, ונתן את הדוגמה של השבוע שעבר, כאשר חדשות מאכזבות מעט באירופה בתום המאקרו הביאו לפאניקה בקרב המשקיעים, שמשכו את הכסף והביאו לירידות במדדים.

"בבסיס, כולם מודאגים מהרבעון הבא, ובהמשך לכך - התנודתיות של השנה שעברה היא מה שמפחיד משקיעים רבים לטווח ארוך. קשה להרבה נאמני קרנות פנסיה לחיות עם זה", אמר אוניל. "בנוסף, ישנו העשור הקודם שהיה חלש עבור שוקי המניות, כך שיש תרבות רחבה של אנטי-מניות".

אוניל התייחס למצב באירופה, שם מצד אחד נראה שיפור לאחר שיוון קיבלה את חבילת החילוץ שלה ומנהיגי היבשת עושים מאמצים כדי לסיים את משבר החובות, אולם מצד שני ישנן מדינות כמו ספרד, פורטוגל ואירלנד שלא ברור עתידן בשל רמת החוב ומצב שוק העבודה אצלן.

"אם מסתכלים ממש מקרוב על השווקים הבעייתיים, ישנה הבחנה כלשהי", אמר. "מה שקורה באיטליה עצמה הוא המפתח לכל הפרוייקט האירופי".

התקופה שיש לשים לב אליה, לפי אוניל, היא מחודש מאי והלאה, אז יתקיימו הבחירות בצרפת, הלוקחת חלק משמעותי בנסיונות לפתור את המשבר, וביוון, שמדאיגה את מנהיגי אירופה ששואלים את עצמם - האם הממשלה שתבחר ביוון תמשיך ביישום הרפורמות וצעדי הצנע?

אוניל סיכם באומרו כי הוא "רואה את הכוס בעולם חצי מלאה יותר מאשר חצי ריקה, מכיוון שארה"ב בדרך חזרה למעלה, כפי שהייתה בזמן האחרון".