"תעשיית הנפט והגז תהפוך את ישראל למעצמת אנרגיה"

משלחת של איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז בישראל הגיעה ללונדון להשתתף בסמינר בתחום ■ יו"ר האיגוד: "פיתוח משק הגז הוא מטרה לאומית, כמו גם ייצוא הגז, ועל הרגולטור לסייע בידן של החברות המפתחות משק זה"

משלחת של איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז שבאיגוד לשכות המסחר, בראשות אורי אלדובי, יו"ר האיגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז שבאיגוד לשכות המסחר, הגיעה היום (ד') ללונדון, לסמינר בן יומיים, בנושא פוטנציאל הנפט והגז באגן הלבנט.

הסמינר הוא תוצר יוזמה של איגוד לשכות המסחר, איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז הפועל באיגוד ומועצת העסקים בריטניה-ישראל, המביאה אנשים בכירים מתחומי האנרגיה, העסקים והתקשורת.

בסמינר משתתפים כ- 150 בכירי משק הנפט והגז מחברות בינלאומיות מובילות וכן בכירים מהסקטור הכלכלי והבנקאי. מישראל, הגיעו לכנס נציגי החברות דלק, מודיעין, נמקס, אדירה, הזדמנות ישראלית, גלוב, IEI.

במהלך הסמינר הציגו אנליסטים מבית ההשקעות IBI ומסוכנות "בלומברג" את ההזדמנויות בתחום הנפט והגז בישראל ואת ההשלכות של גילויי הנפט והגז האחרונים על המשק הישראלי ועל שוק הגז העולמי.

"תעשיית הנפט והגז בישראל עתידה להפוך את מדינת ישראל למעצמת אנרגיה בקנה מידה בינלאומי, המייצאת גז. הוכחה לכך ראינו היום, בכנס, כאשר בכירי משק הגז והנפט והסקטורים הכלכלי והבנקאי הבינלאומיים, הופתעו לגלות על גודלו של אגן הלבנט", אמר אלדובי. "פיתוח המשק הוא מטרה לאומית, כמו גם ייצוא הגז, ועל הרגולטור לסייע בידן של החברות המפתחות משק זה".

אלדובי טען גם כי עליות המימון העצומות של קידוחי הגז, שאיתן נאלצות להתמודד השותפויות, מאלצות אותן לחפש משקיעים פוטנציאלים. אך אלו יגיעו רק בתנאים של שקיפות ויציבות רגולטורית וכך על מדינת ישראל לנהוג.