גלעד שליט נפגש עם בנימין נתניהו לראשונה מאז שחרורו

גלעד שליט הגיע לביקור מלווה בהוריו אביבה ונועם ■ "אני שמח לראות אותך ומאחל לך חג חירות שמח", אמר לו נתניהו ■ מדובר בפגישה הראשונה בין השניים מאז שחרורו של שליט לפני כחמישה חודשים

חמישה חודשים לאחר שחזר מהשבי, הגיעו היום בני משפחת שליט לפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. למפגש, שיזמו בני משפחת שליט, הגיעו גלעד מלווה בהוריו אביבה ונועם. "באתי להודות לך על זה שהחזרת אותי", אמר גלעד לנתניהו.

"אני שמח לראות אותך, ומאחל לך גם חג חירות שמח. השנה החג מקבל משמעות מיוחדת מעבדות לחירות בין חושך לאור תרתי משמע", השיב ראש הממשלה, ואמר לגלעד כי הוא "נראה מצויין, ממש מצויין, רואים שחזרת הביתה ולחיים, אני שמח לראות שאתה מתגבר על הכל, שיצאת מזה, החיים שלך עכשיו חופשיים ומשוחררים מדאגה. ראיתי שהלכת לכדורסל והוספת במשקל", אמר נתניהו.

גלעד הודה כי העלה 6 קילו למשקלו וסיפר לראש הממשלה ש"הזמן עכשיו עובר מהר, אני עושה יותר דברים, יותר פעיל, סדר היום שלי מגוון יותר" וסיפר שהגיע למפגש ברכבת.

נתניהו שאל את שליט באשר לתוכניותיו ובירך אותו על שחרורו מהצבא. "מברוק, מזל טוב", אמר נתניהו והסביר לגלעד שחלון הזמנים לשחרור היה קצר מאוד ושייתכן שבמצב הנוכחי במצריים יכול היה להיות קשה עד בלתי אפשרי להשיבו. "לא רצינו שזה יקח 20 שנה", אמר.

גלעד סיפר לרה"מ על הטיפולים הרפואיים שהוא עובר ועל התגובות שהוא מקבל ברחוב, והעניק לנתניהו שי צנוע וסמלי: ספר ציורים של אגמון החולה, של זאב לוינגר ועדנה גורלי. בני המשפחה הקדישו לנתניהו את הספר וכתבו: "לראש הממשלה בהוקרה ובהערכה, רשמים מעמק החולה ומעולם הציפורים ועופות המים המסמלים חופש ודרור שאין תחליף להם".

זהו המפגש הראשון של נתניהו ושליט מאז חזרתו מהשבי לפני חמישה חודשים. אמו אביבה אמרה לראש הממשלה שהיה לה חשוב מאוד להגיע עם גלעד. "תראה איך המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", אמרה. היא הודתה לרה"מ ולרעייתו וסיפרה שהגברת נתניהו שמרה איתה על קשר ואמרה: "ראו שהיא מבינה כאב של אמא".

נועם האב אמר כי הם מבקשים לנצל את חג החירות. "באנו להביע את הוקרתנו לראש הממשלה שבסופו של דבר הוא זה שהכריע בהחלטה להחזיר את גלעד, תמיד נזכור את זה, בילינו בחדר הזה זמן רב ותמיד היינו באים בלב כבד, והיום אנחנו שמחים לבוא לפה".

נתניהו הודה לדברים והודה כי ימסור אותם גם לרעייתו סיפר איך אמרה לו כל הזמן שצריך לחשוב על הילד ששוהה במחשכים.

בפגישה השתתפו גם דוד מידן, יוחנן לוקר, יאיר בר שלו ראש מחלקת נפגעים בצה"ל. מידן אמר בפגישה כי הנס הגדול שהוא שרד את השבי לבדו וחזר לשגרה ושזהו חג חירות שמח במיוחד לעם ישראל.