בעקבות המחאה: אושרה בניית 3,400 חדרים לסטודנטים

לשם כך, יקצה המינהל קרקע בחינם לבניית מעונות בטכניון בחיפה, אוניברסיטת בר אילן ברמת גן, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובמכללת כנרת

בעקבות המחאה: מינהל מקרקעי ישראל אישר היום (ג') בניית 3,400 חדרי מעונות סטודנטים חדשים. לשם כך, יקצה המינהל קרקע בחינם לבניית מעונות בטכניון בחיפה, אוניברסיטת בר אילן ברמת גן, אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ובמכללת כנרת.

זאת, כחלק מתכנית להקצות קרקע בחינם ל-10,000 חדרי מעונות בשנת 2012, שגובשה בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג והבטחות הממשלה להתאחדות הסטודנטים. מהמינהל נמסר כי על מנת לעודד בניית מעונות סטודנטים בפריפריה, שם מחירי הקרקע הם נמוכים, יינתן סיוע ממשלתי בסך 100 מיליון לבניית מעונות סטודנטים, עוד אחת מהמלצות טרכטנברג.

בשלב ראשון, יוקצו 1,000 חדרי מעונות לכל אחד מהמוסדות הבאים: הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, ואוניברסיטת בר אילן; עוד 400 חדרי מעונות יוקצו למכללה האקדמית כנרת בסמוך לצומת צמח בעמק הירדן. במינהל צופים כי מהלך זה ישחרר לשוק יחידות דיור רבות המושכרות כיום לסטודנטים בשוק הפרטי.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס העריך כי הסטודנטים "ייהנו ממחיר מוזל בעשרות אחוזים" מתשלום שכר הדירה. מנהל המינהל בנצי ליברמן מסר כי הצעד מאפשר "לסטודנטים לזכות בדיור בר השגה אמיתי" וכי מדובר ב"הטבה של אלפי שקלים בשנה לסטודנט שיתגורר במעונות". הוא הוסיף כי "בעתיד הקרוב נקבע את גובה שכר הדירה המקסימלי בכל מתחם, כך שהסטודנט יוכל להיות סמוך ובטוח שההטבה של הקצאת הקרקע חינם על ידי המינהל תועבר גם אליו".

יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת ים, אבנר לוי, מסר כי "במשך עשר שנים ויותר בעת שכיהנתי כיו"ר ועדת הבנייה להשכרה בהתאחדות הקבלנים היו דרישות מצדנו להקצאת קרקע לבנייה להשכרה, אבל המינהל והאוצר ראו בכך סבסוד וסירבו להקצות בניית דירות להשכרה הן לסטודנטים והן לזוגות צעירים ששיוועו לבנייה להשכרה. אני שמח שהממשלה קשובה למחאה החברתית שיצרה את ההחלטות האלה. זהו צעד ראשון בכיוון הנכון. השלב הבא, שהוא חשוב לא פחות, הוא להקצות קרקע גם לזוגות צעירים יוצאי צבא וגם לאוכלוסייה שאין ידה משגת לרכוש דירות".