טקס פרסי אקו"ם: יהודה פוליקר זכה בפרס מפעל חיים

זוכים נוספים בטקס השנה: אייל גולן (שיר השנה על "כשאחר"), מוניקה סקס (מחברי השנה), נתן גושן (מלחין השנה), דודו טסה וניר מיימון (מעבדי השנה)

יהודה פוליקר ידוע כמי שלא נוהג להפגין נוכחות באירועים וטקסים פומביים, אך אמש (ד') חרג ממנהגו והגיע לאולם המופעים של מוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב לקבלת פרס מפעל חיים בתחום הזמר העברי. את הפרס העניקה לו, בסיום הטקס, הפזמונאית-משוררת צרויה להב שזכתה אף היא בפרס מפעל חיים על תרומתה רבת השנים לזמר העברי.

פוליקר ולהב אף זכו במענק של 35,000 שקלים כל אחד. להב, מצידה, זכתה גם להפתעה מרגשת במיוחד כאשר לבמה עלתה הזמרת ריטה ובצעה את להיטה הגדול "ימי התום" (למילותיה) לפני שהעניקה לה את הפרס. הופעתה של ריטה באירוע נשמרה בסודיות מוחלטת עד רגע עלייתה לבמה. ואגב סגירות מעגלים באירוע נכח גם בעלה לשעבר של צרויה להב, המפיק המוזיקלי לואי להב, שעבד עם יהודה פוליקר על אלבומו רב המכר "אהבה על תנאי" שהחזיר אותו בסערה לתודעה אחרי קרוב לעשר שנות שתיקה.

פוליקר, משוחרר וחייכן מתמיד, אמר בתגובה: "כאשר מעניקים לך פרס מפעל חיים זה נשמע קצת כמו סיכום, אבל אני מרגיש שרק עכשיו התחלתי ליצור באמת. אני מאושר, יש לי המון רעיונות חדשים, אני עובד עכשיו על שלושה אלבומים במקביל ואני גם מבטיח לרזות עשרים קילו בתוך כמה חודשים. אני רוצה להודות לכל מי שהיה שותף לצידי במסע הזה, בין השאר ליעקב גלעד ולהורי שנתנו לי את אהבת המוזיקה".

את טקס פרסי אקו"ם הנחה, כמדי שנה, השחקן אורי גוטליב. האירוע נפתח בביצוע של מקהלת מורן למחרוזת להיטים מבית היוצר של יהודה פוליקר וצרויה להב, ובהמשך הופיעו גם אייל גולן, מוניקה סקס, דין דין אביב במחווה לשיריו של עמנואל זמיר, סגיב כהן, דודו טסה, מאיה איזקוביץ', נתן גושן ועוד. בסך הכול הוענקו במהלך הטקס פרסים בסך כולל של יותר מ 400,000 שקלים לאמנים וליוצרים.

זוכים בולטים נוספים בטקס השנה היו אייל גולן (שיר השנה על "כשאחר"), מוניקה סקס (מחברי השנה), נתן גושן (מלחין השנה), דודו טסה וניר מיימון (מעבדי השנה), מאיה איזקוביץ' (תגלית השנה) וסגיב כהן (פרס עידוד היצירה למלחין).