המחאה החברתית חוזרת? 5 עצורים בהפגנה בת"א נגד יוקר המחיה

מפגן מחאה של פעילים חברתיים נגד יוקר המחיה הסתיים אמש בהתנגשות בין משתתפי האירוע ובין השוטרים שנשלחו להשליט סדר באזור

ניסיונות הפעילים לעורר שוב את המחאה החברתית לקראת הקיץ ולהוציא את ההמונים לרחובות נמשכים, אבל אמש (מוצ"ש) הם הסתיימו בהתנגשות חזיתית עם כוחות המשטרה. בהפגנה שנערכה אמש בכיכר רבין בתל-אביב במחאה על יוקר המחיה המאמיר בישראל, נעצרו חמישה מבין המשתתפים.

במשטרה האשימו כי אלה חסמו את הכביש ברחוב אבן גבירול ושיבשו בו את התנועה, בעוד שמארגני האירוע טענו כי המעצרים מהווים פועל יוצא של ניסיון מתוכנן לגרום לזעקה החברתית לדעוך.

"הזעם של האזרחים והדרישה לצדק חברתי גרמו לצורך לקיים את ההפגנה הזאת", הסביר אורן פסטרנק, אחד מראשי האירוע. "מאז הקיץ האחרון לא השתנה דבר. ראש הממשלה שלנו מדבר על ניכוי אזרחים, כמו חרדים וערבים, במקום לתת לנו פתרון לבעיות האמיתיות".

פסטרנק דחה את טענות המשטרה והתעקש כי הוא ואנשיו הקפידו להישמע להוראות הכוחות שהיו פרוסים באזור. "המטרה שלנו הייתה לקיים מצעד על המדרכה ובתוך הכיכר", הוא הסביר. "כבר בתחילת האירוע נשמעה קריאה ברמקולים שמדובר בהתקהלות לא חוקית. אין דבר כזה כשמדובר באסיפה שלא מפריעה לציבור".

הוא הדגיש כי "בכל פעם שהשוטרים ביקשו מאתנו לעלות על המדרכה עשינו את זה, אבל לעומת זאת - הם עצמם לא אפשרו לנו ללכת על המדרכות. גם בתוך הכיכר חסמו אותנו. אני נגד אלימות, אבל כאן הופעל כוח מוגזם נגד אזרחים. ברור שיש מישהו שמנסה לעצור את המחאה הזאת, וחבל שכך. האלימות היחידה שמורגשת היא מצד הממשלה שפוגעת בכל אזרח ומביאה אותנו לפערים החברתיים הכי גדולים במדינות המערב".