כן פייט עולה בכ-3%: הצלחה לחברה הבת בניסוי חשוב

החברה הבת של כן פייט דיווחה על הצלחה בתוצאות הניסויים הפרה-קליניים והוכחת יעילות תרופת ה-101CF לטיפול במחלת האנטריור אובאיטיס

חברת הביומד כן פייט , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה היום כי החברה-הבת (82%) אופטליקס, המרכזת את פעילות פיתוח התרופות בתחום העיניים בקבוצת כן פייט, דיווחה על הצלחה בתוצאות הניסויים הפרה-קליניים והוכחת יעילות תרופת ה-101CF לטיפול במחלת האנטריור אובאיטיס (Anterior Uveitis), שהיא מחלה המתמקדת בחלק הקדמי של גלגל העין.

הניסויים הפרה-קליניים הראו כי תרופת ה-101CF יעילה במניעת תסמיני המחלה במודלים המקובלים בתחום מחלות העיניים. תוצאות אלו, המצטרפות לאלה שכבר פורסמו על-ידי החברה בעבר ואשר הצביעו על יעילות התרופה במחלת הפוסטריור אובאיטיס (Posterior Uveitis), שהיא מחלה המתמקדת בחלק האחורי של גלגל העין, מגדילות את השוק אליו מיועדת תרופת ה-CF101.

התוצאות שהתקבלו עד היום תומכות בהמשך פיתוח תרופת ה-101CF לחולים הסובלים מאנטריור וכן מפוסטריור אובאיטיס. מאחר שמספר החולים בשתי ההתוויות הללו ביחד עולה על 200,000, אשר זהו מספר החולים המקסימלי לו ה-FDA מעניק מעמד של תרופת יתום, בכוונת חברת אופטליקס לפתח את תרופת ה-CF101 לשתי ההתוויות הפונות למספר גדול יותר של חולים.

פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל ויו"ר אופטליקס, אמרה "אנו מרוצים מאוד מהתוצאות הפרה-קליניות המוצלחות המספקות הוכחה נוספת ליעילות תרופת ה-101CF באובאיטיס ופותחים פתח לטיפול באוכלוסייה גדולה יותר של חולים ושוק גדול יותר וזאת לאחר שנשלים את הפיתוח הקליני הנדרש. אנחנו נמצאים במהלך ההכנות לניסוי שלב 2 באובאיטיס וזאת בנוסף לשני הניסויים שכבר מתנהלים בימים אלו בעין יבשה ובגלאוקומה. אנטריור אובאיטיס מטופלת כיום בעיקר ע"י תרופות הניתנות בטיפול מקומי, אולם בזכות הפרופיל הבטיחותי המרשים של תרופת ה-101CF היא עשויה לשמש כתרופה אשר תינתן כטבליה להתוויה זו".

כן פייט היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה בת"א. החברה, שהחלה את פעילותה העסקית בשנת 2000 הוקמה על ידי פישמן, חוקרת במרכז הרפואי רבין, וד"ר אילן כהן, עורך פטנטים ושותף בכיר במשרד עורכי הפטנטים ריינהולד כהן. החברה הוקמה על בסיס ממצאיה המדעיים של פרופ' פישמן ומתמקדת בפיתוח תרופות על בסיס מולקולות אשר נקלטות על ידי רצפטורים (קולטנים) של תאים סרטניים או דלקתיים ומעכבות את התפתחותם של תאים אלה.

התרופה המובילה של החברה CF 101 נמצאת בפיתוח קליני מתקדם למחלות דלקתיות והתרופה השנייה ה-CF 102 מפותחת למחלות כבד הכוללות את סרטן הכבד ודלקת כבד נגיפית מסוג C. כן פייט הינה עתירת ניסיון קליני עד כה למעלה מ-700 מטופלים השתתפו בניסויים הקליניים שביצעה החברה.