משטרת פורטוגל חוקרת העברת בבה למנצ'סטר יונייטד

"הטיימס": היחידה למלחמה בשחיתות בודקת את העסקה בה שילמה יונייטד סכום תמוה של 7.4 מיליון ליש"ט; תיבדק המעורבות של סוכן השחקנים חורחה מנדז

הרבה כותרות תפסה ההעברתו של השחקן הפורטוגלי בבה, באוגוסט 2010, למנצ'סטר יונייטד. קבוצתו של אלכס פרגוסון שילמה אז סכום מעורר מחלוקת, 7.4 מיליון ליש"ט, עבור מי שהתפרסם בין היתר בזכות העובדה ששיחק ב"מונדיאל ההומלסים".

כעת מתברר שהיחידה למלחמה בשחיתות של משטרת פורטוגל שמה עין על העסקה והחלה לחקור את אותה העברה. ב"טיימס" נכתב כי משטרת פורטוגל חושדת שהעסקה לא היתה כשרה וחלק מהכספים שהתקבלו תמורת השחקן, כ-3 מיליון ליש"ט, נעלמו לצד שלישי.

המעבר של בבה אז היה תמוה גם בעקבות העובדה שמנג'ר יונייטד, סר אלכס פרגוסון, הודה כי לא כלל ראה את החלוץ משחק לפני שהחליט לרכוש אותו מקבוצת ויטוריה גימראש הפורטוגלית.

החשד שמדובר בעסקה לא כשרה התעורר כאשר בבה החליט לפטר את סוכנו, גונסאלו ראיז, באמצעות מכתב שישה ימים בלבד לפני שהתקבלה ההצעה ממנצ'סטר יונייטד. מאוחר יותר אישרה יונייטד כי חורחה מנדז - הסופר-אייג'נט שגם ייצג את כריסטיאנו רונאלדו, נאני ואנדרסון במעבר מפורטוגל ליונייטד - היה זה שייצג את בבה במעבר לאולד טראפורד.

בשנה שעברה פורסם כי בפגישת הדירקטוריון השנתית של ויטוריה גימראש שנערכה ב-2010, דווח כי הסופר-אייג'נט מנדז קיבל לידיו 2.9 מיליון ליש"ט דמי תיווך על עסקת בבה. הסכום הגבוה באופן יוצא דופן שקיבל הסוכן, וגם העובדה שבבה בסופו של דבר לא קיבל יותר מדי צ'אנסים ביונייטד, העלו את החשד כי העסקה כולה נועדה לגלגל כספים בין גורמים שונים.

בבה, 21, הותיר רושם קלוש מאוד ביונייטד. הוא שיחק 339 דקות בלבד בעונת 2010/11 וכבש שני שערים ופתח שלוש פעמים בהרכב (כולם בגביע הליגה ובגביע האנגלי), לפני שהושאל לבשיקטאש הטורקית. רק בחודש שעבר הוא רשם את הבכורה בקבוצה הטורקית ובשלושה משחקים רשם במצטבר 36 דקות. הוא נעדר מפעילות שבעה וחצי חודשים בגלל פציעה שנגרמה לו במהלך משחק של נבחרת פורטוגל עד גיל 21 באוגוסט שעבר.