בדיקת "גלובס": מה מציעים מחשבי האולטרה-בוק החדשים?

השוואה בין 5 דגמים של אולטרה-בוק מגלה שהזנבוק של אסוס הוא הלפטופ הכי מוצלח בקטגוריה נכון לעכשיו, בזכות עיצוב דקיק, ביצועים טובים ומחיר יחסית נמוך ■ מיד אחריו טושיבה, המציעה מחשב מוצלח אך יקר ב-1,000 שקל

הדגמים הפופולריים של הלפטופים נחשבים לפחות סקסיים ודקיקים מהמק-בוק אייר האלגנטי של אפל. הכלל הזה פעל כמעט באופן גורף בשוק המחשבים הניידים, עד שלקראת סוף השנה שעברה השיקו מספר יצרניות קטגוריה חדשה: אולטרה-בוק.

למעשה, אולטרה-בוק הוא סימן מסחרי של אינטל, מפתחת הקטגוריה הזו. מדובר במחשבים ניידים דקים מאוד - פחות מ-20 מ"מ, שמשקלם נע סביב 1.4 ק"ג ומסכיהם נעים בין 11 ל-15 אינץ'. הם יודעים להתחיל לעבוד במהירות, והסוללה שלהם אמורה לעבוד יותר מ-5 שעות. מחשבי אולטרה-בוק הם הפתרון של יצרניות המחשבים לגסיסת קטגוריית הנטבוקים בשנה שעברה. בעוד שהנטבוקים הציעו בעיקר ניידות על חשבון גודל מסך וביצועים, האולטרה-בוקים מגיעים עם מעבדים חזקים שלא נופלים משל לפטופ רגיל.

השוואה בין חמישה דגמים מובילים שנמכרים כעת בארץ, של החברות אסוס, טושיבה, סמסונג, HP ואייסר, מגלה שההיצע הקיים בשוק מספק ביצועים טובים בטווח מחירים שבין 5,700 ל-7,000 שקל, כאשר אין קשר ישיר בין רמת הביצועים הגבוהה למחיר. בבדיקה הצטיין הדגם של אסוס, למרות שמבין הדגמים שנבדקו הוא הוותיק יותר בארץ ויצא כבר בתחילת השנה.

החברה, שאופן כללי הופכת להיות יותר פופולרית בשנים האחרונות בארץ, הייתה הראשונה להשיק אולטרה-בוק בישראל, והדגם שלה הוא עדיין המועדף עלינו, בין היתר בזכות ביצועים טובים ומחיר לא גבוה.

HP דגם Folio 13 - אולטרה-בוק לא דקיק

Folio 13 הוא אולטרה-בוק עסקי של HP.

מסך, עיצוב ומידות: 13.3 אינץ' עם תאורה אחורית חזקה, אבל עם צבעים קצת חיוורים. עוביו 18 מ"מ ומשקלו 1.49 ק"ג. התוצאה היא מראה של לפטופ דק, ללא הסקס-אפיל של קטגוריית האולטרה-בוקים. לעומת הזנבוק של אסוס, עיצובו משעמם. חלקו הקדמי והפנימי כסוף, אבל שחור בצד האחורי. הוא נראה פלסטיקי וחסר את המראה האלגנטי והמתכתי של המתחרה.

משטח, מקלדת וסאונד: למקלדת תאורה אחורית ומשטח העכבר (מולטי טאץ') עובד לא רע. הרמקולים חזקים ובאיכות סבירה.

חומרה ומסך: הכונן הקשיח מגיע ללא חלקים נעים בטכנולוגיית SSD בנפח של 128 ג'יגה, המעבד הוא i5 של אינטל במהירות 1.6 ג'יגה הרץ, הזיכרון בנפח 4 ג'יגה מסוג DDR3. 2 כניסות USB, קורא כרטיסי זיכרון וחיבור HDMI.

סוללה: כ-5 שעות בהגדרות מיטביות עם אינטרנט אלחוטי.

תוכנות: המחשב פועל על חלונות 7 של מיקרוסופט בגרסת הום פרימיום. כאשר הוא מונח על הברכיים, המחשב מזהה זאת ומצמצם את פליטת החום.

בשורה התחתונה: הפוליו מציג ביצועים טובים והוא לא כבד או עבה, אבל יש אולטרה-בוקים יפים וקלים ממנו.

טושיבה Z830-10D - קל, יפה, חזק ויקר

מסך, עיצוב ומידות: העיצוב מזכיר דגמים אחרים של טושיבה, כאשר הוא מגיע במראה כסוף כהה מוברש שמספק תחושה מאוד אלגנטית. טושיבה שמרה על אותו מראה גם בצד האחורי שלו, גם במקלדת וגם במסגרת, ולא התעצלה לשמור על תחושה שלמה, בניגוד לפוליו של HP. כמו כן, הכפתורים במקלדת מגיעים עם תאורה אחורית. משקלו 1.12 ק"ג ועוביו 15.9 מ"מ. המסך מוצלח ומגיע בגודל 13.3 אינץ'.

חומרה: מעבד i5 של אינטל במהירות 1.70 ג'יגה הרץ, זיכרון 4 ג'יגה DDR 3 וכונן קשיח SSD בעל 128 ג'יגה. קצת התאכזבנו שהמחשב הרעיש קצת יותר מדי, למרות שלא ביצענו איתו פעולות כבדות.

חיבורים: בדומה לאייסר, גם טושיבה מיקמה את רוב החיבורים בצד האחורי של המחשב (2 כניסות USB, כניסת HDMI וגם כניסות VGA וחיבור לרשת קווית). בנוסף, יש כניסת USB צדדית לחיבור מהיר של אביזרים שונים, וקורא כרטיסי זיכרון. מעבר לזה, ניתן למצוא גם קורא טביעות אצבע.

סוללה: קרוב ל-5 שעות בביצועים גבוהים עם חיבור לאינטרנט אלחוטי.

בשורה התחתונה: הטושיבה לא מספיק זול, אבל הוא מציע ביצועים יחסית טובים, הוא קל ויפה.

אסוס Zenbook UX31E - חזק, מעוצב ולא יקר

מסך, עיצוב ומידות: רוחבו של החלק העבה ביותר באולטרה-בוק של אסוס הוא 9 מ"מ, כך שמדובר בדגם בעיצוב דקיק במיוחד. המחשב בנוי כיחידה אחת שלמה, כך שאי אפשר להוציא בצורה עצמאית בקלות את הסוללה (בדומה לדגמים נוספים שבדקנו). המארז העשוי מחוטי אלומיניום השזורים זה בזה, מה שלטענת החברה מקנה למחשב עמידות גבוהה לצד משקל קל, שעומד כאן על 1.3 ק"ג. המסך בגודל 13.3 אינץ' עם תאורה אחורית חזקה במיוחד, אפילו מסנוורת. ניתן לשלוט בעוצמת התאורה.

חומרה וחיבורים: מעבד i5 של אינטל, במהירות 1.70 ג'יגה הרץ עם זיכרון 4 ג'יגה מסוג DDR 3. הכונן הקשיח פועל בטכנולוגיית SSD, המהירה, המאפשרת למחשב לעלות בזריזות. הנפח של הכונן הקשיח כאן הוא 128 ג'יגה. מערכת ההפעלה היא חלונות 7 של מיקרוסופט. יש כניסת USB 3.0 וכניסה נוספת מסוג 2.0. יש גם חיבור מיקרו HDMI. חיבור הרשת הקווית וה-VGA מתאפשרים באמצעות מתאמים המגיעים בערכה.

משטח עכבר: משטח המגע, שדווקא קיבל שטח נדל"ן גדול יחסית, מאוד לא נוח לשימוש. מצאנו את עצמנו מעדיפים לעבוד עם עכבר רגיל. המקלדת דווקא נוחה להקלדה, רק חסרה כאן תאורה אחורית, שהייתה יכולה לעזור.

סוללה: כ-5 שעות עבודה בביצועים גבוהים, כולל חיבור לאינטרנט אלחוטי. הסוללה כמעט שלא מתחממת.

בשורה התחתונה: ה-UX31E הוא אחת האלטרנטיבות הראויות למקבוק אייר.

סמסונג 530U3B - מעוצב וחזק

סמסונג השיקה את אולטרה-בוק 530U3B מסדרה 5, הממוצב באמצע מבחינת הסדרות שלה.

עיצוב ומידות: 13.3 אינץ' בעל עוצמת תאורה אחורית חזקה במיוחד של 300nit. בדומה לאולטרה-בוקים אחרים, הוא אינו כבד - 1.42 ק"ג, ועוביו 17.6 מ"מ. צבעו כסוף גם בחלקו התחתון, והתוצאה היא אולטרה-בוק שפשוט נראה טוב ואלגנטי.

חומרה וחיבורים: מעבד i5 במהירות 1.6 ג'יגה הרץ עם 4 ג'יגה זיכרון וכונן קשיח בטכנולוגיית SSD בנפח של 128 ג'יגה. יש כניסת LAN לרשתות אינטרנט חוטיות, כניסת HDMI, שלוש כניסות USB וקורא כרטיסי זיכרון. מי שאוהב לעבוד עם המחשב על הברכיים, יגלה שהאולטרה-בוק הזה כמעט שלא מתחמם.

משטח עכבר וסאונד: משטח העכבר לפעמים לא מגיב טוב. הרמקולים חזקים באיכות סבירה מאוד.

סוללה ומהירות הפעלה: כ-4.5 שעות בביצועים גבוהים עם אינטרנט אלחוטי. המחשב מתחמם מעט מאוד. לטענת החברה, הסוללה תספק כאן 1,500 מחזורי טעינה (בערך 3 שנים). זמן ההפעלה של המחשב עומד על 25 שניות.

בשורה התחתונה: לדגם הזה יש כמעט כל מה שמשתמש רוצה, והוא בהחלט עושה את העבודה.

אייסר Aspire S3 - מוצלח, אך רועש ויקר

גם אייסר משחקת במגרש של הגדולים עם האולטרה-בוק Aspire S3, שעל הנייר מציע מפרט חזק במיוחד.

מסך, עיצוב ומידות: המסך בגודל 13.3 אינץ' עם תאורה אחורית חזקה. התוצאה הסופית עם תאורה פחות חזקה, הייתה קצת חיוורת. המחשב שוקל רק 1.33 ק"ג ועוביו 13 מ"מ. כמו רוב האולטרה-בוקים, ה-S3 מגיע במראה כסוף, כשהמקלדת והחלק התחתון בצבע תואם. למרות מחירו הלא נמוך, התחושה מעט פלסטיקית בחלקים הפנימיים ובמקלדת.

חומרה: מעבד כפול ליבה i7 של אינטל במהירות 1.70 ג'יגה הרץ ו-4 ג'יגה זיכרון. מלבד זה, הכונן הקשיח מסוג SSD עומד על נפח של 256 ג'יגה. כמו דגמים אחרים שבדקנו, גם כאן אין כבר כונן דיסקים, פורמט שהולך ונעלם. דבר שכדאי לשים לב אליו, למי שעדיין משתמש במדיה מהסוג הזה. למרות נתוני החומרה המרשימים האלו, המחשב השמיע רעשי אוורור בחלק מהפעמים שהשתמשנו בו.

חיבורים: קורא כרטיסי זיכרון, 2 כניסות USB וכניסת HDMI. חבל שכל הכניסות בצד האחורי של המחשב, כנראה משיקולי עיצוב. זה לא נוח כשרוצים לחבר במהירות דיסק-און- קיי.

סוללה ומהירות הפעלה: מעל 4 שעות בביצועים גבוהים עם חיבור לאינטרנט האלחוטי. כמו כן, ה-S3 כמעט שלא מתחמם. זמן ההפעלה עומד על 31 שניות. גם החיבור לרשת האלחוטית מהיר מאוד, כאשר בחברה מציינים שהוא עומד על 2.5 שניות, בזכות טכנולוגיית Instant Connect.

בשורה התחתונה: האייסר מציע מפרט חזק מאוד וביצועיו טובים. עם זאת, הוא יחסית רועש, ולמרות מחירו, לא מספק תחושה יוקרתית.