גייתנר: "אנו עומדים בפני סיכונים וחוסר וודאות להמשך"

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, בריאיון ל-ABC, כלל את המשבר באירופה ועליית מחיר הנפט בסיכונים המאיימים על ארה"ב ■ על דיוני התקציב בארה"ב: "להימנע מדרמה ופוליטיקה"

"יש לנו שלל אתגרים להתמודד עימם, כמו גם מספר סיכונים וחוסר וודאות", כך אמר שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, בריאיון לסוכנות ABC היום (א'). בין היתר, ציין גייתנר כי סיכונים אלה כוללים את משבר החוב באירופה ועליית מחירי הנפט בחודשים האחרונים.

גייתנר ניצל את הבמה ותקף את חברי הקונגרס האמריקני, לקראת דיוני התקציב הצפויים להתקיים בקרוב - וציין כי דיונים אלה בשנה שעברה "פגעו מאד" באיתנות הכלכלה האמריקנית, תוך שהמנהיגים מתקשים להסכים על העלאת תקרת החוב הממשלתית.

"יוטב לארה"ב אם הפעם, נעשה זאת בפחות דרמה ועם פחות פוליטיקה, וכך נפגע פחות במדינה - בניגוד למה שקרה בקיץ הקודם", אמר גייתנר בריאיון אחר, לסוכנות NBC. זאת, לאחר שממשלו של ברק אובמה הגיע להסכמה להעלאת תקרת החוב ביותר מכ-2 טריליון דולר בחודש אוגוסט האחרון, ממש "בדקה התשעים", כאשר איום "שיתוק" הממשל ריחף מעל הבית הלבן.

מנגד, ציין שר האוצר כי אינו סבור שהממשל ייאלץ להעלות את תקרת החוב שלו פעם נוספת, השנה. "הציבור האמריקני צריך להרגיש הרבה יותר בטוח לגבי האיתנות הבסיסית של הכלכלה שלנו, מכפי שהרגיש לגבי עניין זה בחמש או שש השנים האחרונות", סיכם. "אנו כלכלה חזקה".