מילואימניקים למען הסמח"ט המכה: "מפקד ערכי ומוסרי"

התמיכה באה בניגוד להסתייגות בצה"ל ממעשיו של סא"ל שלום אייזנר, שתועד מכה פעיל שמאל זר ■ הם הדגישו: הוא גילה רגישות גבוהה לפלסטינים

בזמן שסמח"ט הבקעה סגן-אלוף שלום אייזנר, שתועד מכה בקת רובה פעיל שמאל, השתתף בתחקיר המסכם של הפרשה בלשכתו של אלוף פיקוד מרכז ניצן אלון, שיגרו עשרות אנשי מילואים אל האחרון, אל הרמטכ"ל ואל שר הביטחון מכתב תמיכה בו.

החתומים עליו שירתו תחת בין 2008-2011 תחת פיקודו של אייזנר, שהושעה מתפקידו עד להשלמת בירור נסיבות התקרית.

"אנו מבקשים להביע את תמיכתנו והערכתנו כלפיו כאדם, כחבר וכמפקד ערכי ומוסרי", הם ציינו - והדגישו: "סא"ל אייזנר הינו מפקד ותיק ועתיר זכויות אשר מילא שורה ארוכה של תפקידים פיקודיים במגוון גזרות במשך כשני עשורים. במהלך כל תפקידיו הקפיד לעמוד בראש חייליו, כפי שעשה באירוע זה גם כן, ולדבוק בביצוע המשימה, תוך הקפדה על ערכי רוח צה"ל".

"רגישות גבוהה"

חותמי המכתב הבליטו את הדאגה שהפגין אייזנר כלפי האוכלוסיה הערבית בגזרה שעליה הוא מופקד. "הוא נהג ברגישות יתרה גם באירועים יוצאי דופן שעליהם פיקד, דוגמת הטיפול ביולדת פלסטינית בכביש הבקעה שהתרחש לא מכבר".

הם חתמו את המסמך בקריאה שבה ציינו כי "מתוך אמון במערכת הצבאית וכמשרתי מילואים פעילים, אנו משוכנעים כי זכויותיו הרבות יעמדו לצידו בבואכם לדון בצעדים פיקודיים לגביו".