טירוף הביומד נמשך: גליקומיינדס מזנקת 12% בבורסת ת"א

חברת הביומד גליקומיינדס מדווחת היום לבורסה כי קיבלה אישור לתקציב פיתוח מהמדען הראשי בסכום של כמיליון שקל לטובת פיתוח בדיקת דם ייחודית שהיא מפתחת

חברת הביומד גליקומיינדס מדווחת היום (ג') לבורסה כי קיבלה אישור לתקציב פיתוח מהמדען הראשי בסכום של כמיליון שקל לטובת חיזוי וניטור סיכון לזיהומים במצב של דיכוי חיסוני. בעקבות הדיווח מזנקת מניית החברה בכ-12% בבורסת ת"א.

כספי המענק אמורים לתמוך ולסייע לחברה לפתח בדיקת דם מתקדמת שתאפשר לזהות מראש אנשים הנמצאים תחת סיכון מוגבר להתפרצות של זיהומים במצבים של דיכוי חיסוני.

הבדיקה אותה מפתחת גליקומיינדס, מבוססת על מדידת פרופיל של נוגדנים כנגד שורה של אנטיגנים סוכריים הנפוצים בגורמי זיהום הקיימים בגוף האדם. חשיבות ההגנה שנוגדנים אלו מספקים עולה בעיקר במצבים שבהם המערכת החיסונית נמצאת תחת דיכוי, כגון במצבים של השתלת איברים, או טיפולים כימוטרפיים במחלות סרטניות.

בהתאם לאישור, יינתן לחברה מענק לפי שיעורהשתתפות של 50% מהוצאות המחקר והפיתוח המאושרות. תקציב זה מתווסף לתקציב בסך של 1.7 מיליון שקל שאושר כבר בנובמבר 2011. סך התקציבים שאושרו לחברה ע"י המדען הראשי מסתכם עד היום ב-22 מיליון שקל.