250 שעות עבודות שירות לקצין ש'בישל' נתוני פשיעה

עמיר קמחי, לשעבר מפקד תחנת המשטרה בקריית-מלאכי, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של הפרת אמונים

בית משפט השלום בבאר-שבע גזר היום (ד') 250 שעות עבודות שירות, עם הרשעה, על עמיר קמחי, לשעבר מפקד תחנת המשטרה בקריית-מלאכי, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירה של הפרת אמונים.

קמחי וקצין נוסף בתחנה, דורון דנינו, "שיפצו" נתוני פשיעה כדי להראות למפקדיהם שהם מצליחים להוריד את אחוזי הפשיעה בעיר. פעילותם נחשפה לאחר חקירת מח"ש.

השניים הנהיגו שיטת עבודה לפיה כל אימת שהתקבל אירוע על פשיעת רכוש בתחנה, נגנז האירוע כ"אירוע סיור" בלא שייפתח תיק חקירה. כך יצרו קמחי ודנינו מצג כוזב, לפיו פחתה פשיעת הרכוש עקב טיפול התחנה.

קמחי פוטר בזמנו מהמשטרה, אך הוא מועסק כיום כראש מינהל הביטחון בחברת דלק. בעקבות הרשעתו, נראה שיפוטר גם ממשרתו הנוכחית.

סנגורו של קמחי טען "כי הנאשם כיום לומד משפטים,וגם לעניין זה הרשעה בדין תגרום לו נזק בלתי מידתי" - אך בית המשפט לא התרשם, והסביר:

"מכלול השיקולים שמנה הסנגור המלומד, לשיטתי נסוגים בפני האינטרס הציבורי שלא יוכל להשלים עם האפקט של הימנעות מהרשעה,ובמקרה שבפניי הוא גובר על כל השיקולים שמנה הסנגור. הימנעות מהרשעה עלולה לפעול כנגד גורם ההרתעה, העומד בפני עצמו כאחד משיקולי הענישה, ולשדר מסר סלחני ללובשי המדים.

"דומני שאין ספק שמדובר במעשים חמורים בפני עצמם, ונדבך חומרה נוסף במעשיו של הנאשם, לרבות נסיבות מחמירות, העובדה שמדובר במעשים מתמשכים. מה גם, הנאשם לא בחל לרתום חלק מפיקודיו כדי לממש את מטרתו, תוך התנהלות בניגוד לנוהלי המשטרה, דבר שהסב נזק לא מבוטל לאינטרס הציבורי".