בנה"פ לדלק נדל"ן: עילה לפירעון מיידי של 50.5 מיליון שקל

הבנק יפרע 730 אלף שקל תוך 3 ימים אותם הוא יקזז מפיקדונות החברה בבנק ■ ההלוואה המקורית לפני הריבית, בסך 40 מיליון שקל, מובטחת בערבות של יצחק תשובה ■ מחזיקי האג"ח והחברה במרוץ להגיע להסדר בהוראת ורדה אלשיך

בנק הפועלים טוען כי ישנה עילה לפירעון מיידי מדלק נדל"ן של הלוואה בסך 50.5 מיליון שקל בעקבות הבקשה לפרק את דלק נדל"ן שהוגשה לבית המשפט. בדיווח שהוציאה היום (ה') דלק נדל"ן לבורסה היא מציינת כי הבנק דורש 730 אלף שקל תוך 3 ימים, אותם הוא יקזז מפיקדונות של החברה בבנק.

"עיקר הסכום שבפיגור נובע מריבית שנצברה וטרם שולמה בגין הלוואה בסך של 40 מיליון שקל, המובטחת בערבות בעל השליטה בחברה", נכתב בדיווח של דלק נדל"ן. בעל השליטה הוא יצחק תשובה והמנכ"ל הוא ערן מיטל.

"בנוסף", מבהירה דלק נדל"ן, "כ-9.6 מיליון שקל מהחוב הינו סכום ערבות החברה כלפי הבנק להבטחת חובות חברת הבת דלק בלרון. כלל חובות דלק בלרון לבנק מסתכמים ב-80 מיליון שקל והם מובטחים בשעבוד על כ-30% ממניות החברה הבת DGRE".

בכך, מצטרף בנק הפועלים לבנק לאומי, שלפני 11 ימים דרש פירעון מיידי של הלוואה בסך 189 מיליון שקל מהחברה הבת חוף הכרמל. הבנק הודיע כי אי-פירעון החוב האמור על-ידי חוף הכרמל יביא למימוש פיקדונות של כ-400 אלף שקל, המוחזקים בחשבונות חוף הכרמל בבנק.

שלשום שלחה שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, את דלק נדל"ן ומחזיקי האג"ח להתדיין ביניהם ולנסות להגיע להסדר חוב תוך 5 ימים. הנושים הבלתי מובטחים קבעו להיפגש אתמול בצהריים עם נציגי החברה, אולם נציגי בעלי האג"ח מסדרה כ"ה לא הגיעו לפגישה - על אף שהוזמנו. הסיבה: שהחברה לא הסכימה להעביר לידיהם התחייבות להימנע מתביעות עתידיות. את החזרה לשולחן המו"מ מובילים מחזיקי אג"ח ה'.

למרות שחברת דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, הגישה בליל יום א' את הסכמתה לפירוק החברה בהתאם לבקשת מחזיקי אג"ח כ"ה, כל הצדדים מנסים ככל יכולתם לחזור למו"מ בכדי להגיע להסדר חוב. היקף החוב לשלוש סדרות האג"ח מסתכם ב-2.15 מיליארד שקל ובמקרה של פירוק מרבית התמורה ממכירת נכסי החברה תגיע לבנקים בחו"ל והנושים הבלתי מובטחים יישארו ללא כלום.‏