יש הסכם: מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן ייהנו מרווחי הגז

(עדכון) לאחר פגישה שנמשכה 5 שעות הסכימו הצדדים על המתווה ■ תשובה איים מספר פעמים לפוצץ את הישיבה ■ המחזיקים יקבלו אפסייד של 2% על המניות של דלק ■ יש עדיין מחלוקת בין הצדדים לגבי גובה הריבית על סדרות האג"ח החדשות

יצחק תשובה ונציגי מחזיקי האג"ח הגיעו היום (ו') אחר הצהרים להבנות לגבי הסדר החוב בדלק נדל"ן. תשובה הסכים להעניק אפסייד של 2% עד 2.5% ממניות קבוצת דלק אם השווי שלהן יעלה מעל לשווי מסוים שייקבע - כלומר השתתפות של מחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן ברווחים עתידים מהגז. בנסוף, מחזיקי האג"ח יקבלו תשלום במזומן של 53 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל כפי שנקבע בעבר. עדיין נותרו פערים בין הצדדים בעיקר לגבי גובה הריבית שתושלם על האג"ח החדשות והפערים בין הצדדים עומדים כרגע על 2%.

הפגישה ארכה 5 שעות (משעה 12:30 ועד לשעה 17:30) והתקיימה במשרדי חברת הראל ביטוח ברמת-גן, במהלכה תשובה איים מספר פעמים שהוא הולך ויצא שלוש פעמים מחדר הישיבות כשהוא אומר "נמאס לי אני הולך". בכל פעם ניגש משהו אחר להחזיר אותו מדרכו למעלית.

משתתף בפגישה אמר ל"גלובס כי "תשובה הוא אלוף העולם במו"מ, הוא יודע מתי ללחוץ או להרפות או לפנות אל הרגש שלנו". במהלך המו"מ תשובה התבדח ואמר למשתתפים: "יש לי 17 נכדים תשאירו לי משהו".

סוגיית האפסייד נסגרה בפורום מצומצם יותר ע"י שלושה אנשים מול תשובה מחוץ לחדר הישיבות: שרון חינקיס ממגדל שוקי הון, אמיר הסל מהראל ביטוח ויוני טל ממנורה-מבטחים. את האפסייד ניתן לתמחר בשווי של כ-180 עד 190 מיליון שקל.

לגבי הביטחונות נקבע כי תשובה יעניק ערבות אישית - כלומר אם יחול שינוי לרעה בשווי בתי המלון בישראל המשמשים בטחונות להחזר החוב למחזיקי האג"ח בזמן.

מנכ"ל החברה, ערן מיטל, אמר למשתתפים: "לא נוכל לשרת את החוב בהתאם להסדר החוב שנחתם כי מצב החברה הורע מקודם ולכן צריך להפחית את הריבית"

בפגישה השתתפו יצחק תשובה, נציגו עידן וולס, מנכ"ל דלק נדל"ן, ערן מיטל, שרון חינקיס ממגדל שוקי הון, יוני טל ממנורה-מבטחים ואמיר הסל מהראל. הפגישה נעשתה עם נציגי סדרות האג"ח, אך ללא עורכי דין לבקשת תשובה.

לאחר שאתמול לא התקיימה הפגישה בין בעל השליטה בדלק נדל"ן, יצחק תשובה, עם נציגי אג"ח כ"ה מנושי החברה, היום נועד תשובה עם נציגים של הגופים המוסדיים על מנת להגיע להסדר שימנע את פירוק החברה.

ביום ג' שלחה שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, את דלק נדל"ן ומחזיקי האג"ח להתדיין ביניהם ולנסות להגיע להסדר חוב תוך 5 ימים. הנושים הבלתי מובטחים קבעו להיפגש אתמול בצהריים עם נציגי החברה, אולם נציגי בעלי האג"ח מסדרה כ"ה לא הגיעו לפגישה - על אף שהוזמנו. הסיבה: שהחברה לא הסכימה להעביר לידיהם התחייבות להימנע מתביעות עתידיות. את החזרה לשולחן המו"מ מובילים מחזיקי אג"ח ה'.

השופטת אלשיך כתבה כי "אין לי אלא להצר על האורח שבו עלו המגעים בין הצדדים על שרטון. זאת נוכח מה שנראה כפער גדול מדי בין דרישות הנושים, למה שמוכנים היו החברה ובעל השליטה בה להתחייב להם. החברה עומדת כנראה בשלה, וחלק מסדרות האג"ח מקשיחות עמדתן, תחת לחפש יחד עם החברה פתרון נאות בבחינת 'יישאר הכבש שלם והזאב שבע'".‏

למרות שהחברה הגישה בליל יום א' את הסכמתה לפירוק החברה בהתאם לבקשת מחזיקי אג"ח כ"ה, כל הצדדים מנסים ככל יכולתם לחזור למו"מ בכדי להגיע להסדר חוב. היקף החוב לשלוש סדרות האג"ח מסתכם ב-2.15 מיליארד שקל ובמקרה של פירוק מרבית התמורה ממכירת נכסי החברה תגיע לבנקים בחו"ל והנושים הבלתי מובטחים יישארו ללא כלום.‏