ביס בתפוח?

מבחן התפוח: דוחות אפל יפורסמו בשבוע הבא והמניה יכולה לרדת כתיקון עד 532 דולר וגם עד 467 ד'

מדד תל אביב 25 עלה ונתמך מעל 1,124, בהתאם לתרחיש האחרון שניתן כאן ונכנס למסלול של עליה. מגמת העליה צפויה להימשך וניתן לצפות לתמיכה באזור ה-1,140. מהלך מתחת ל-1,137 יחייב מחשבה שניה על הגדרת המגמה. מהלך מעל 1,160 יאשר את תרחיש המשך העליה. זהו כאמור המהלך בעל הסבירות הטכנית הגבוהה יותר.

מנגד, הלחץ על מדדי המניות בוול סטריט אינו מרפה והדאו מתעתע סביב 13,000 - הרמה הפסיכולגית שבלעדיה השוק היה כנראה יורד מזמן.

שבוע הבא הוא שבועAAPL ומבחינתי גם שבוע סטארבאקס. מדובר בשתי מניות - חברות חביבות הקהל שעלו בחודשים האחרונים בקו כמעט אנכי ובשבוע הבא מפרסמות דו"חות. ל-AAPL משקל מכריע במדד הנאסד"ק 100 והיא גוררת אחריה שורה של מניות של חברות שכלכלתן קשורה בכלכלתה. המניה החלה להתממש וטכנית היא יכולה לרדת כתיקון עד 532 דולר וגם עד 467 דולר - ירידה שיהיה קשה לשוק להתנתק ממנה. יכול להיות שבטווח הארוך ירידה של AAPL תטיב עם השוק משום שהוא יקבל קצת פרופורציות וחברות אחרות יקבלו תשומת לב ומשאבים אבל ביס בתפוח בטווח הקצר, במצבו הרגיש של השוק, יכול להיות הדחיפה במדרון.

במקרה של סטארבאקס זה יותר סמלי שכן לא קושרים לחברה הזו את הכלכלה הלאומית - עולמית אבל אכזבה מהדו"חות שלה תפגע בסנטימנט. בינתיים המניה מחזיקה מעמד טוב יותר מ-AAPL אבל אחרי מהלך חד כזה, נראה שקשה יהיה להפתיע לטובה.

13,000 על בלימה

אומנם לא נפגשנו כאן זמן מה אבל תקראו את הטור האחרון (נמצא באינטרנט), די דומה. רמת ה-13,000 של הדאו מחזיקה פסיכולוגית את השוק. אני חושב / חושש שהתמיכה הזו הוציאה אותנו לסוף שבוע כביכול מאוזן אבל יש סבירות שתקרוס בשבוע הבא. ה-S&P500 והנאסד"ק מפגינים חולשה ולחץ למטה. על קניון המניות הגנו בהדרגה בימים חמישי - שישי והגענו ל-60% הגנה.

השורה התחתונה היא סיכוי לירידות שיבחן ביום שני במבחן תמיכה לדאו ב-12,964 וביום שלישי במבחן התפוח. יש אפשרות שהוא יפול עם העץ...

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.