דלק נדל"ן על הדרישה לזמן את תשובה: "רוצים אנדרלמוסיה"

"אין מדובר בבקשה לזימון עדים, אלא בבקשה לזימון הדים" - כך טוענים בדלק נדל"ן בתגובה לבקשה לזמן את נציגי החברה למסור עדות לאישור תביעה ייצוגית נגדם

"אין המדובר בבקשה לזימון עדים, אלא בבקשה לזימון הדים. הדים תקשורתיים, שתכליתה ליצור אנדרלמוסיה, ולהפעיל לחץ תקשורתי" - כך טוענים חברת דלק נדל"ן ויצחק תשובה בתגובה לבקשה לזמן את תשובה ואת מנכ"ל דלק נדל"ן לשעבר, איליק רוז'נסקי, למסור עדות מוקדמת בבקשה לאישור התביעה הייצוגית, בהיקף 720 מיליון שקל שהוגשה נגד קבוצת דלק, תשובה וחברי הדירקטוריון והמנכ"ל לשעבר, איליק רוז'נסקי, שהגיש עו"ד רנן גרשט.

הבקשה לאישור התביעה הייצוגית הוגשה בטענה כי דלק נדל"ן (שעד 2008 הייתה בבעלות קבוצת דלק) פרסמה לאורך השנים דיווחים כוזבים ונהגה בחוסר הוגנות כלפי המשקיעים, מה שהסב להם נזק של מאות מיליוני שקלים במחיקת שווי החזקות הציבור בחברה.

את תביעתו הייצוגית ביסס גרשט, בין היתר, על החקירה שניהלה רשות ניירות ערך נגד דלק נדל"ן והמנכ"ל לשעבר, איליק רוז'נסקי, בחשד ל"בישול" דוחות כספיים בעבר. בתביעתו הוא תוקף את חברי הדירקטוריון ובעל השליטה בחברה וטוען כי הם הפרו את חובתם לפעול בתום-לב, תוך הצגת מצגי-שווא כלפי בעלי המניות.

בתגובתם לבקשה לאישור הייצוגית, טענו הנתבעים לשורה ארוכה של פגמים טכניים ומהותיים, שנפלו לדבריהם בבקשה וצריכים להביא לדחיית הבקשה, או לחילופין לסילוק חלקים נכבדים ממנה.

במסגרת זו, נקבע כי יידונו הטענות המקדמיות הללו טרם הדיון בבקשה לאישור התובענה, אך זמן קצר לפני הדיון שנקבע הגיש גרשט בקשה לזימון תשובה, רוזנסקי ואחרים להעיד בהליך המקדמי האמור.

לטענת תשובה, באמצעות עו"ד פנחס רובין ועופר צור ממשרד גורניצקי, "מדובר בניסיון פסול של המבקש לבצע 'ספין' ולהסיט את תשומת הלב ואת הדיון מבירור הפגמים הרבים שעולים כבר על פני הדברים מתובענת הסרק שהגיש המבקש, אשר יש בהם כדי להשמיט את בסיס תובענתו... ולהביא לסילוקה על הסף כבר בשלב זה".

לטענתו, זימון עדים וחקירתם, בדיון המקדמי שנקבע לצורך בירור שאלות משפטיות המתעוררות ומצריכות הכרעה מוקדמת, יטרפד את מטרת הדיון ואת מהותו, וכלל אין כל צורך לשמוע את העדים שגרשט ביקש לזמן לצרכי הכרעה בשאלות המשפטיות המקדמיות.