מספר הנוסעים בנתיב המהיר זינק 20% ב-3 חודשים

זכיינית הפרויקט, חברת שפיר הנדסה, מקדמת את הקמת תחנת הדלק הראשונה שתפעל מהיציאה לתל אביב ועד שער הגיא

נמשכת מגמת הגידול במספר המשתמשים בשירותי ההסעה (שאטל) של הנתיב המהיר בכניסה המזרחית לתל אביב, כך עולה מנתוני הסיכום לרבעון הראשון של השנה שהגיעו לידי "גלובס".

הנתונים מראים כי מספר הנוסעים בשאטלים בשלושת החודשים הראשונים של השנה עמד לפי הערכות על 1,750 ליום בממוצע לעומת כ-1,500 נוסעים ליום ברבעון האחרון של 2011. לעומת זאת נעצרה מגמת הגידול במספר הנוסעים הבוחרים לנסוע בנתיב בתשלום - מספרם נע בין 7,200 ל-7,500 איש לחודש ברבעון הראשון של 2012 בדומה לרבעון האחרון של 2011. גם מספר הנוסעים ב-Car pool (ארבעה נוסעים ברכב הנהנים מנסיעה חינם בנתיב) נותר יציב.

זכיינית הפרויקט, חברת שפיר הנדסה, מקווה להפעיל בימים הקרובים קו שאטלים שלישי מחניון החנה וסע לשדרות רוטשילד ולבורסה בתל אביב. הוספת קווי שאטלים לאזורים נוספים כמו קרית עתידים מותנית בהרחבת החניון, כיוון שהוא מתקרב כבר היום לגבול הקיבולת שלו. המדינה מתכננת להכפיל את מספר מקומות החניה בחניון ל-4,000 על ידי בניית מפלס תת-קרקעי בעלות של 100 מיליון שקל. הקמת המפלס הנוסף כבר אושרה והיא יכולה להסתיים בתוך שנה וחצי מרגע קבלת האור הירוק. על פי הסכם הזיכיון המדינה משלמת לשפיר 12 שקל על כל כלי רכב החונה בחניון ששטחו כ-60 דונם. שפיר זכתה בזיכיון להקמת הפרויקט ולהפעלתו עד שנת 2036 תמורת 180 מיליון שקל בעוד שאר המציעים דרשו תשלום מהמדינה.

שפיר מקדמת הקמת תחנת דלק סמוך לחניון ושירותים נוספים שיגדילו את הכנסותיה מהפרויקט. הקמת התחנה נכללת במסגרת הסכם הזיכיון בין שפיר למדינה מדובר בתחנת הדלק הראשונה שתפעל בקרבת כביש ירושלים-תל אביב בקטע הכביש מהיציאה מתל אביב ועד שער הגיא. הפרויקט ממתין לקבלת אישור סופי של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה. בשלב זה שפיר אינה מנהלת מו"מ להפעלת התחנה, למרות שבעבר הביעו חברות הדלק פז ודלק עניין בהפעלתה.

עמדות טעינה

בד בבד סיכמה שפיר עם יזמית הרכב החשמלי בטר פלייס על הקמת תחנת להחלפת מצברים סמוך לחניון ועל הצבת כ-10 עמדות טעינה. הפרויקט ממתין לאישורי חברת חוצה ישראל, הרגולטור של פרויקט הנתיב המהיר. דבעתיד אמורה לקום ליד החניון תחנת רכבת, אך הקמתה מתעכבת בינתיים עד להשגת הסכמת תושבי כפר חב"ד לסגירת התחנה הקיימת הפועלת סמוך לכפרם ומרוחקת מאות מטרים מהתחנה העתידית. ל"גלובס" נודע כי ועד תושבי הכפר והמועצה המקומית עמק לוד מבקשים לקבל שירותי שאטל לחניון עבור תושבי כפר חב"ד ומושב צפריה תמורת הסכמתם לסגירת התחנה הקיימת.

המספרים של הנתיב
 המספרים של הנתיב