יצחק תשובה יפסיק לתמוך בדלק נדל"ן החל מהחודש הבא; מקורב לחברה: "נגמרו המשחקים"

בעל השליטה בחברת הנדל"ן העביר אמש מכתב לחברה, בו הודיע שיפסיק לתמוך בה החל מה-6 במאי ■ "החברה לא יכולה להתקיים יותר, בעלי האג"ח מתחו את החבל יותר מדי" ■ במהלך השבוע, הבהירה דלק נדל"ן כי היא עדיין מועמדת לפירוק

לאחר שמחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן הציגו שוב ושוב דרישות נוספות למרות שכבר חתמו על מתווה עקרונות להסדר חוב ולמרות שבעל השליטה הסכים ללכת לקראתם, העביר אמש יצחק תשובה מכתב לחברה - בו הודיע שיפסיק לתמוך בה פיננסית, החל מה-6 במאי. זאת, לאחר שאתמול בערב התפוצצה פגישה בין מנכ"ל החברה ערן מיטל, לבין נציגי מחזיקי האג"ח, במסגרת ניסיון אחרון להגיע להסדר.

על פי הערכות, במידה ומחזיקי האג"ח לא יגיעו בזמן הקרוב להבנות עם החברה ובעל השליטה, ביהמ"ש ייענה לדרישת הנציגות של סדרת אג"ח כ"ה ויורה על פירוקה.

עוה"ד אמיר ברטוב ויוסי מנדלבאום ממשרד ליפא מאיר ושות', הגישו מטעם דלק נדל"ן בקשה למינוי מפרק לחברה "נוכח חדלות פירעונה של החברה, אי הגעה להסדר חוב, בקשת הפירוק שהגישה סדרה כ"ה, ההליכים המשפטיים הננקטים מכל עבר נגד החברה והצורך בקבלת החלטות עסקיות". בנוסף, לגבי תיק אחר - בקשת כינוס שהגיש בתחילת החודש צבי וינמן נגד החברה בטענה לחוב של כ-7.2 מיליון שקל נגד דלק נדל"ן, הגישו עוה"ד בקשה לדחיית הכינוס.

מקורבים לתשובה מסרו כי "נגמרו המשחקים. מחזיקי האג"ח מתחו את החבל יותר מדי. הם חצו את כל הקווים בדרישות שלהם - הגיע הזמן שבית המשפט יכריע". המכתב של תשובה הועבר אמש למערכת בתי המשפט.

במהלך השבוע, המשיכו נציגי החברה ובעלי האג"ח להתנצח על פרטי הסדר החוב האפשרי בין החברה לנושיה. "התנהלות בעלי האג"ח מוכיחה שהם לא באמת רוצים לסגור הסדר. הם לא מבינים שהחברה נמצאת על זמן שאול", אמר בתחילת השבוע מקורב לחברה, בתגובה לפרסומים כי בעלי האג"ח השיגו הבנות להסדר עם החברה.

מנגד, חברת דלק נדל"ן הוציאה באותו היום, הבהרה דומה בהמשך לפרסומים וציינה כי אין הסכמות על הסדר בדלק נדל"ן וכי עמדת החברה בנושא הפירוק נשארה כשהייתה.

"מחזיקי האג"ח בחרו בפירוק", סיכם היום מקורב אחר את המצב. "החברה לא מסוגלת להתקיים יותר".

מנציגות אג"ח ה' נמסר בתגובה: "הודעתו של מר תשובה על התנערותו המוחלטת מדלק נדל"ן מהווה צעד נוסף של בריחה מאחריות, לאחר שהבטיח מספר פעמים לעמוד בהתחייבויות של כל החברות בשליטתו. אנו מקווים שההיגיון יחזיר את נציגי בעל השליטה והחברה למו"מ, במטרה להשלימו לטובת כל הצדדים".