המדינה תבקש מבג"ץ דחייה בפינוי גבעת האולפנה בבית-אל

על-פי המתווה המקורי התחייבה הממשלה לפנות את השכונה עד לאחד במאי - יום שלישי הבא ■ במהלך תקופת הדחייה צפויה לקום ועדה שתבחן את סוגיית הפינוי

שרי פורום השמינייה החליטו אמש (ב') כי פרקליטות המדינה תבקש מבג"ץ לדחות את מועד פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית-אל - כך דווח בגלי צה"ל.

על-פי המתווה המקורי התחייבה הממשלה לפנות את השכונה עד לאחד במאי - יום שלישי הבא. במהלך תקופת הדחייה צפויה לקום ועדה שתבחן את סוגיית הפינוי.

בישיבה השתתפו כל שרי השמינייה, מלבד שר החוץ ליברמן השוהה באזרבייג'ן - ראש הממשלה נתניהו, שר הבטחון ברק, השרים יעלון, מרידור, בגין, ישי ושטייניץ. נוסף להם השתתפו בישיבה גם שר התחבורה כץ, שר החינוך סער, היועת המשפטי לממשלה וינשטיין וגורמים משפטיים ובטחוניים נוספים.

בנוסף, אמש החליט צוות שרים שהוקם רק אתמול כי הממשלה תפעל להכשרת מעמדם של היישובים סנסנה, רחלים וברוכין. שר הפנים אלי ישי, החבר בצוות, התייחס להחלטה ואמר: "מדובר בהחלטה חשובה וצודקת מכל הבחינות, גם זו המשפטית".

בתגובה על הסדרת מעמדם של היישובים אמרה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "הקמת יישובים חדשים בשטחים, והשארת מאחזים בלתי חוקיים על תילם, מפרים את ההתחייבויות הבינלאומיות של ממשלת ישראל, ומסמנות שפניה של הממשלה לעימות ולא להסדר".

מדובר בנקודות היישוב הוקמו בשנות ה-90 על בסיס החלטות שקיבלו ממשלות קודמות.