גפני: הבחירות יעלו 400 מ' ש' - ואין סיכוי להחליף השלטון

בפתח דיון שערכה ועדת הכספים ציין גפני שככל הנראה יהיו רפורמות שייעצרו במקרה של הקדמת הבחירות ■ עוד ציין כי בשל הבחירות צפויות הוצאות נוספות בתקציב המדינה, כמו יום שבתון לדוגמא

על רקע האפשרות להקדמת הבחירות התייחס הבוקר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לתקציב הבחירות, וציין שמדובר בתקציב של כ-400 מיליון שקל. גפני אמר ל"גלובס" כי מדובר בעלות כספית גבוהה מאד שתוכננה בעיקרון לשנת 2013 וכעת אם אכן הבחירות יוקדמו, התקציב הזה יילקח מתקציב המדינה. "אין ספק שרפורמות יוקפאו ויהיה צורך למצוא את המקור התקציבי לכך", אמר יו"ר ועדת הכספים.

גפני העריך בשיחה עם "גלובס" כי מעבר ל-400 מיליון השקלים שייצאו באופן ישיר מתקציב המדינה לטובת קיום מערכת הבחירות, יהיו עוד סכומים גבוהים מאד שיוקצו לנושא, כדוגמת יום השבתון וכן עבור הוצאות נוספות.

"שכל אחד יעשה את השיקול שלו האם יש טעם להוציא סכום שכזה כעת, אם היה סיכוי להחליף את השלטון מדובר בשיקול, אבל אין הערכה כזו כיום והסיעות צריכות לשקול גם את זה בעת יציאה למערכת בחירות", אמר. גפני הוסיף עוד כי הוא וסיעתו כפופים להסכמים הקואליציוניים אך במידה והשותפות תופר בהצבעות בכנסת, אין ספק שהבחירות יהיו כורח המציאות.

יו"ר ועדת הכספים נמנע מהבעת עמדה בעד או נגד הקדמת הבחירות אך ציין שישנן מספר רפורמות שקידומן יעוכב באם יוקדמו הבחירות ויקוצר כנס הקיץ הנוכחי. יחד עם זאת ציין, ש"ועדת הכספים תמשיך לפעול גם אם יוקדמו הבחירות ממש עד ליום הבחירות עקב חיוניות עבודת הוועדה למשק ולמדינה".