ליברמן: "טובת המדינה מחייבת בחירות מהר ככל האפשר"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו: "אם אנחנו צריכים משהו זה רפורמות עמוקות בנושאי דת ומדינה ואני מקווה שהממשלה הבאה תהיה כזו" ■ שאול מופז: "קדימה תהיה מוכנה לבחירות בכל עת"

האפשרות להגיע לפשרה בכנסת סביב חוק טל שתביא לדחיית הבחירות ירדה מהפרק: יו"ר סיעת ישראל ביתנו ושר החוץ, אביגדור ליברמן, הצהיר היום כי הבחירות כבר כאן.

"זו לא שאלה אם יש בחירות, אנחנו כבר בתוך הבחירות וזה צריך להיות כמה שיותר קצר", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. טובת המדינה מחייבת בחירות מהר ככל האפשר. מי שקצת מכיר את המערכת הממשלתית מבין שלמשך הבחירות הכל משותק, נכנס לפריזר, להקפאה, ובכלל זה הנושאים החברתיים והכלכליים וזה מאוד לא בריא", אמר שר החוץ והציע כתאריך לקיום הבחירות את ה-14 ביוני, תאריך שלא יאפשר למפלגות השונות להיערך לבחירות עד אליו.

ככל הנראה האשראי שניתן לראש הממשלה מהמפלגות השונות עקב האבל על מות אביו הוא קצר מועד. גם בישיבת סיעת העבודה הצהירו חברי הכנסת כי כבר ביום רביעי הבא, עם תום השבעה, תגיש העבודה את הצעת החוק לפיזור הכנסת. ח"כ יצחק בוז'י הרצוג קרא לכל סיעות האופוזיציה להגיש גם כן את הצעותיהן באותו היום. סיעת ישראל ביתנו ככל הנראה תתמוך בהצעה.

"אנחנו חושבים שחשוב שתהיה ממשלה שתוציא את ימיה אבל אם נגזר ללכת לבחירות אז עדיף כמה שיותר מהר. מבחינתנו אם אפשר שבוע הבא אז עדיף. כל מה שאפשרי מבחינת התאריך הכי קרוב אנחנו נתמוך בו. אני מקווה שתתקבל החלטה שקולה ואחראית שפירושה הוא קיום בחירות מהר ככל האפשר. הבעיות הכלכליות והחברתיות לא ייעלמו במהלך הבחירות אלא להיפך", אמר ליברמן.

ליברמן הסביר מדוע נערכות הבחירות על אף שבסופו של דבר אין אף מפלגה שמעוניינת בהקדמתן. "מבחינת ישראל ביתנו העדיפות הראשונה היתה לסיים את מלוא הקדנציה ולדעתי גיוס כל אזרחי ישראל הוא לא אינטרס של ישראל ביתנו אלא גם של החרדים וגם המיעוטים, כי זה מהלך שמאפשר להם להשתלב באופן מלא בחברה וגם מקל על המצוקה הכלכלית, אבל מכיוון שההתייחסות לא היתה עניינית אלא הענייינים התדרדרו לפוליטיקה, החל מהלך של בחירות", הסביר. ליברמן אמר כי מערכת הבחירות תהיה "מרתקת עם שחקנים חדשים וישנים" והעריך שישראל ביתנו תסיים את מערכת הבחירות כשהיא השנייה בגודלה.

באשר לצירופים קואליציוניים אפשריים אחרי הבחירות אמר ליברמן כי הוא אינו פוסל אף מפלגה. "זו גישה לא נכונה, הסכמות חייבים לגבש לא סביב הרכב הבוחרים אלא סביב המצע המשותף", אמר.

באשר לכתב האישום העומד ותלוי נגדו אמר ליברמן: "ישראל ביתנו הוקמה ב-98. בבחירות 99 נשאלתי מה עם כתב האישום. ועכשיו בחירות 2012 ואני עדיין נשאל מה עם כתב האישום. אני בטוח שגם בבחירות הבאות אשאל על כך".

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז התייחס בפתח ישיבת סיעתו להקדמת הבחירות הצפויה: "ברור לכולם שהולכים לבחירות. אני מבקש להדגיש, קדימה תהיה מוכנה לבחירות בכל עת. אנחנו מאוחדים ומוכנים למשימה העיקרית שהיא החלפת ממשלתו של נתניהו. התאריך המועדף עלינו הוא אמצע אוקטובר, אך נהיה ערוכים לכל תאריך", אמר.

בהמשך הישיבה הציג יו"ר התנועה מופז את "חוק יסוד: השירות", ואמר: "קדימה הניחה את "חוק יסוד: השירות", במסגרתו כולם יחויבו בשירות ממלכתי. זהו לא חוק נגד אף אחד, זהו חוק בעד כולם".

מופז המשיך ואמר: "לא ניתן לקואליציה למסמס את ההזדמנות ההיסטורית לשנות את חוק טל כבר במושב הזה. קדימה תעמוד על כך שחוק טל לא יוארך בגלל קומבינות". אל ישיבת הסיעה הוזמנו ראשי מאבק המילואימניקים. מופז הגיש להם את הצעת החוק של קדימה ואמר כי יחד איתם קדימה תיאבק על מנת ליצור חוק חדש, שישים סוף לחרפה ולעוול שבאי השוויון בחלוקת הנטל.