הנפקת אלומיי: חצי מכספי הגיוס מיועדים להחזר הלוואה

מתשקיף שותפות החיפושים עולה כי 11 מיליון דולר מכספי ההנפקה יועדו להחזר הלוואה שהעמידה לה בעלת השליטה, אלומיי קפיטל

השותפות המוגבלת "אלומיי נפט וגז 2011", שבשליטת חברת ההשקעות אלומיי קפיטל של שלמה נחמה, פרסמה הבוקר מצגת למשקיעים במסגרת "רוד שואו" שהיא עורכת לקראת גיוס מתוכנן של 75 מיליון שקל מהציבור.

מתשקיף ההנפקה עולה כי לפחות מחצית מכספי התמורה - כ-11 מיליון דולר - יועברו לידי יזמית השותפות, אלומיי קפיטל (השולטת בה באמצעות "השותף הכללי") כהחזר הלוואה. נחמה ושותפיו לשליטה באלומיי מסבירים כי דרישות הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה חייבו אותם להפקיד סכום זה כתנאי סף לקבלת הזכויות שבהן מחזיקה אלומיי נפט וגז.

מעבר להחזר השקעתם עד כה, מספק התשקיף פרטים נוספים על הדרך שבה יתוגמלו היזמים בעתיד. דמי ניהול בסך 35 אלף דולר לחודש; דמי מפעיל בסך 7.5% מהוצאות השותפות בגין חיפושי נפט וגז; סך של 40 אלף דולר עבור כל הנפקה בהיקף של מעל חצי מיליון דולר; ובעתיד - "תמלוג על" בסך 10% מכל נכס נפט או גז שבו יהיו לשותפות זכויות.

טיבה של שותפות מוגבלת

נחמה ושותפיו אינם דורשים תנאים חריגים יחסית למקובל בענף. תנאים מנקרי עיניים נמצאים למשל בין דפי התשקיף של חברת אי.פי.סי (לשעבר שלדיאלי), המחזיקה ב-6.5% מהזכויות ברישיונות "מירה" ו"שרה". שם הובטחו ליו"ר ולמנכ"ל משכורות ומענקים בהיקף מאות אלפי דולרים בשנה, בכפוף להתקדמות החיפושים ולגיוסים בעתיד, אך ללא קשר למציאת גז או נפט.

אך גם כך, תשקיף אלומיי מזכיר לנו מהו טיבה של שותפות מוגבלת - השקעה ספקולטיבית, על גבול הפנטזיה, עבור ציבור המשקיעים (השותף המוגבל), ולעומת זאת השקעה סולידית ומניבת רווחים נאים עבור היזמים (השותף הכללי).

השותף הכללי באלומיי נפט וגז הוא כאמור חברת אלומיי קפיטל, בעלת הון עצמי של כ-84 מיליון דולר. אלומיי קפיטל עצמה נשלטת על ידי שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, והשותפות קניר שבשליטת חמי רפאל ורני פרידריך. החברה מתמקדת בהשקעות בתחומי האנרגיה.

הנכסים שבהם מחזיקה השותפות אלומיי נפט וגז הם 20% מהזכויות ברישיון "יצחק", הממוקם כ-40 ק"מ צפונית-מערבית לחוף ת"א; אופציה ל-10% מרישיונות "אביה" ו"קרן" ול-15% מרישיונות "רות" ו"אלון", שתוקפם פג וכעת ממתינים להכרעה בערעור שהגישה קבוצת דלק שהחזיקה בהם. את הגיוס תוביל כלל חיתום לצד לידר ואקסלנס, והוא צפוי לצאת לפועל במהלך השבוע הבא.

אלומיי נפט וגז

שותף כללי: אלומיי קפיטל, שנמצאת בשליטת שלמה נחמה (37.4%) ושותפות קניר של רני פרידריך וחמי רפאל (28.7%)

נכסים: 20% מרישיון יצחק שבו יש סיכוי להימצאות 105 מיליון חביות נפט ו-1 TCF גז; אופציה ל-10% מרישיונות אביה וקרן; ו-15% מרישיונות רות ואלון

היקף גיוס מתוכנן: 75 מיליון שקל

חתם מוביל: כלל חיתום

המבנה של אלומיי קפיטל
 המבנה של אלומיי קפיטל