היועמ"ש: החלטה סופית בתיק ליברמן - תוך שבועות בודדים

הודיע כי במידת הצורך הוא יגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, גם אם יוקדמו הבחירות ובמהלך תקופת בחירות

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, יגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן, גם אם יוקדמו הבחירות ובמהלך תקופת בחירות. זאת, אם יחליט היועץ בתום תהליך השקילה כי הראיות שנאספו נגד ליברמן בחקירתו מצדיקות הגשת כתב אישום, על אף הטענות שהעלו סנגוריו בשימוע - כך מבהירה הערב (ב') לשכת היועץ המשפטי לממשלה, וזאת בעקבות ספקולציות שהועלו במערכת הפוליטית, כאילו מתכוון וינשטיין להקפיא את הטיפול בתיק ליברמן נוכח הכוונה להקדים את הבחירות.

במכתב ששוגר הערב מלשכתו של וינשטיין במענה לפניית התנועה לאיכות השלטון, נמסר כי "בכל הנוגע לפרסומים בהתייחס למועדן הקרב של הבחירות לכנסת, נבקש להפנות להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בעניין מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות. על-פי ההנחיה, פעילות רשויות אכיפת החוק השונות בתקופת ערב בחירות תתנהל כסדרה גם ביחס להליכים בעניינם של נבחרי ציבור ומועמדים לבחירה, והטיפול בתיקים אלה יהיה בהתאם למהלך העניינים השוטף, ועל-פי סדרי העדיפויות הנוהגים". וינשטיין מדגיש כי "גם הטיפול בתיק בעניינו של מר ליברמן יתנהל כסדרו, ועל-פי מהלך העניינים הרגיל".

עוד מבהירה לשכת היועץ המשפטי כי אין שחר לפרסומים מהשבועות האחרונים, על חילוקי דעות השוררים כביכול בינו לבין פרקליט המדינה משה לדור, כאילו לדור תומך בהגשת כתב אישום "התאבדותי" נגד ליברמן בעוד שוינשטיין מעדיף לסגור את התיק, או לסיימו בעסקת טיעון "רזה". בנוסף, מבהיר היועץ כי אין אמת בפרסומים על אודות עסקת טיעון מתרקמת בינו לבין סנגוריו של שר החוץ.

לוח הזמנים המסתמן: עד 10 במאי, דהיינו עד סוף השבוע הבא, רשאים סנגוריו של ליברמן להשיב בכתב לסדרת שאלות שהפנה אליהם היועץ, כחלק מבירורים והבהרות בכמה נושאים בעקבות הטענות שהועלו בשימוע. לאחר מכן, מוסר וינשטיין, תתקבל החלטה סופית בעניינו של ליברמן, וזאת בתוך פרק זמן של "שבועות בודדים". על-פי ההערכה, ההחלטה תתקבל בסופו של דבר בסוף חודש מאי או במהלך יוני.

"בימים אלה אנו מצפים לקבלת השלמת טיעונים בכתב במספר עניינים, מטעם סניגוריו של מר ליברמן, לבקשתם", הודיעה לשכת היועץ לתנועה לאיכות השלטון, "היועץ המשפטי לממשלה קצב את המועד להעברת השלמת הטיעונים עד לסוף השבוע הבא. לאחר שטיעונים אלו יובאו בפני היועץ, צפויה להערכתנו להתקבל ההחלטה בעניינו של מר ליברמן בתוך שבועות בודדים. יובהר, כי ההחלטה בתיק תתקבל לאחר שיובאו בפני היועץ המשפטי לממשלה מלוא טיעוני ההגנה כאמור, ומכאן שאין שחר לפרסומים שונים מן העת האחרונה בדבר מצב הדברים בתיק".