דיווח: אל קאעידה הצפינה הנחיות לפיגועים בתוך סרטי פורנו

תחקיר שפורסם ברשת CNN לרגל יום השנה לחיסולו של בן לאדן שייערך מחר, חושף כי ארגון הטרור תכנן לבצע פיגועי טרור בספינות שייט או בסגנון אלו שבוצעו במומביי ב-2008, והצפין את התוכניות בסרטי פורנו

תחקיר שפורסם ברשת CNN לרגל יום השנה לחיסולו של אוסאמה בן לאדן שייערך מחר, חושף כי מאות מסמכים של ארגון הטרור אל-קאעידה הוצפנו בתוך סרטי פורנו. בין המסמכים, הוראות לפיגועי טרור באירופה וארה"ב ומדריכים שונים לפעילי הטרור.

ב-CNN צוטטו בכיר מודיעין אמריקני שטען כי לפני כשנה נתפס בגרמניה פעיל טרור החבר באל-קאעידה, ובכרטיסי זיכרון שהחביא אותו פעיל נמצאו מאות מסמכים באנגלית, גרמנית וערבית וכן סרטי פורנו שונים.

הפרשה נחשפה לראשונה ע"י העיתון הגרמני "Die Zeit" שם נטען כי קריפטולוגים ממערך המודיעין של גרמניה הצליחו לפענח את המסרים שהוצפנו בזיכרון הנייד של מאקסוד לודין, פעיל טרור באל-קאעידה, בעל אזרחות אוסטרית שנעצר בברלין.

בין כל מסמכי ה-PDF שנמצאו בזיכרון הנייד של לודין היו בין היתר מדריכיים שונים לבניית מטעני חבלה וקבצים של סרטי פורנו שונים. לאחר מספר שבועות החוקרים הגרמנים הצליחו לאתר "אוצר מודיעיני" שכלל יותר מ-100 מסמכים שונים שהוצפנו בתוך קבצי הפורנו.

באחד הקבצים המוצפנים שכונה "תוכניות לעתיד" היו מספר מסמכים שקראו לפעילי הטרור השונים לאתר מטרות שונות לפיגועים כמו למשל ספינות שייט, או פיגועים בסגנון אלו שבוצעו במומבאי ב-2008. בין היתר נמצאו גם מדריכים ושיטות פעולה שבהן פעל ארגון הטרור.