נדחתה ייצוגית נגד אקסלנס: "השקעה במניות - מסוכנת"

התובע טען לניהול כושל מצד אקסלנס של 5 קופות גמל במסלול מנייתי, אשר גרם לעמיתי הקופות להפסדים של עשרות אחוזים ברווחיהם בשנת 2008

בית המשפט המחוזי דחה בקשה לתביעה ייצוגית בסך 82 מיליון שקל נגד קופות הגמל של אקסלנס. מדובר בדחיית בקשה לאישור תובענה ייצוגית בשל הפסדים בשוק ההון בשנת 2008.

התובע הגיש את הבקשה לאישור תובענה ייצוגית בטענה של ניהול כושל מצד אקסלנס של 5 קופות גמל במסלול מנייתי, אשר גרם לעמיתי הקופות להפסדים של עשרות אחוזים ברווחיהם בשנת 2008.

"השקעה במניות מעצם טיבה וטיבעה נושאת עימה סיכונים לצד הסיכויים", קבע השופט ד"ר עמירם בנימיני. "השקעה במניות אינה 'פוליסת ביטוח'. מי שאיננו מעוניין בסיכונים של ממש בהשקעותיו - אל לו להשקיע כספיו בקופת גמל מנייתית המחויבת לפי תקנונה להשקיע לפחות 50% מכספי עמיתים במניות ובפועל משקיעה אף בהיקף גדול מכך, דבר המובא לידיעת העמיתים בכל דו"ח שהם מקבלים מהקופה".

אם כן, בית המשפט קובע כי השקעה במניות גוררת סיכונים וכי אי-אפשר לתבוע על הפסד בשנה ספציפית בלי לבדוק את תשואת התיק כולו לאורך השנים. השופט חייב את התובע, עו"ד במקצועו, בהוצאות משפט ושכ"ט בסך של 105 אלף שקל.

את אקסלנס ייצגו עו"ד צבי אגמון, עו"ד רון רווה, ועו"ד מירב אביטל מגן ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.