דרהי בניסיון לרכך את מסמך המדיניות של כחלון

כחלון הבהיר כי הטריפל של הוט יטופל במסגרת שימוע ■ ביטול הטריפל הוא מהלך שהוט חוששת ממנו, ולכן ביקש דרהי להסביר לכחלון את הסכנה שהוא רואה בכך

בדקה ה-90 לפני פרסום המדיניות של שר התקשורת משה כחלון בנושא השוק הסיטונאי החדש בשוק התקשורת - נפגש עימו אתמול (ג') בעל השליטה בחברת הוט, פטריק דרהי, וזאת במטרה לנסות ולהסביר את עמדתה של הוט לגבי הסכנה שהיא רואה ביישום מדיניותו.

דרהי מקפיד לקיים עם כחלון שיחות תקופתיות, ובין השניים שוררת מערכת יחסים טובה וידידותית.

כחלון צפוי לפרסם את מדיניותו בשוק התקשורת הקווית, שכוללת סעיף הקורא לביטול חבילת הטריפל של הוט (טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה), בשל הסכנה שהדבר מייצר למתחרים החדשים שאינם יכולים להיכנס לשוק ולהילחם בחבילה הזו.

ביטול חבילת הטריפל הוא מהלך שהוט חוששת ממנו מאד, ולכן ביקש דרהי להסביר לכחלון את המשמעות שהוא רואה בהחלטה הזו כמשקיע בינלאומי ואת הסכנה להוט וכמובן להשקעה שלו בה.

כחלון הסביר כי מדובר שמהלך שיתברר במסגרת של שימוע שייערך בנושא, וכי טרם התקבלה החלטה סופית בעניין, אך סירב להוציא את הסעיף ממסמך המדיניות.

כפי שפורסם ב"גלובס", אין משמעות רבה להחלטה האם הסעיף ייכלל או ייגרע ממסמך המדיניות, היות ובכל מקרה נדרש שימוע, כיוון שמדובר בשינוי תקנות ברישיון של הוט שמחייב שימוע. כמו כן, ישנם חילוקי דעות בין הגורמים המקצועיים השונים לגבי נחיצותו של המהלך, כאשר כל השוק הולך ומתגבש לקבוצות תקשורת, ובסיכומו של דבר - שימוע ציבורי הוא המסלול שבו הוחלט לקבל את ההחלטות בנושא הטריפל.

נציין גם כי במקרה שהמשרד יחליט ללכת לשימוע במקביל להחלטה על הקדמת הבחירות, הרי שאף שר לא יקבל החלטות כואבות בשלהי כהונתו, ולכן סביר להניח כי הטריפל של הוט לא יבוטל, לפחות לא בחודשים הקרובים.