בליגה של הגדולות: מנצ'סטר סיטי תקבל 12 מ' ליש"ט לעונה מנייקי

קבוצת הפרמיירליג חתמה על חסות הלבשה עד 2019 שיחליף את המותג האנגלי יומברו; ליברפול מובילה את הליגה האנגלית עם 25 מ' ליש"ט בעונה מאנדר ארמור

מנצ'סטר סיטי עשויה לחגוג בשבועיים הקרובים אליפות הראשונה מאז 1968. בינתיים הקבוצה ממשיכה לפעול גם מחוץ למגרש: הסיטי סיכמה עם חברת נייקי על חסות הלבשה בשווי של 12 מיליון ליש"ט לעונה, החל מעונת 2013/14. ההסכם הוא לשש שנים ומהווה למעשה שדרוג של ההסכם אותו חתמה מובילת הפרמיירליג עם חברת ההלבשה יומברו ב-2009 למשך 10 שנים, שהבטיח לקבוצה 6 מיליון ליש"ט לעונה.

ההחלטה לעבור לנייקי נעשתה באופן טבעי בעקבות העסקה במסגרת רכשה נייקי את מותג ההלבשה האנגלי יומברו ב-2008. בנייקי מעדיפים שניסיונות ההפיכה של הסיטי לקבוצה גלובאלית ייעשו עם המותג העולמי של נייקי ולא עם המותג המקומי יומברו.

ההסכם הנוכחי יכניס את מנצ'סטר סיטי לליגה של הגדולות בכל הקשור לחסויות הלבשה, אבל עדיין לא לצמרת הגבוהה. ליברפול מובילה את קבוצות הפרמיירליג בזכות ההסכם עם ענקית ההלבשה האמריקנית אנדר ארמור שייכנס לתוקפו בחודש יולי ויבטיח לה 25 מיליון ליש"ט לעונה; מנצ'סטר יונייטד מקבלת מנייקי 23.5 מיליון ליש"ט לשנה (הסכם שיפוג ב-2015); צ'לסי מחזיקה בהסכם עם אדידס בגובה 20 מיליון ליש"ט בעונה, וארסנל תקועה בהסכם מ-2003 עם נייקי בגובה 13 מיליון ליש"ט לעונה.

מועדון הכדורגל שמחזיק את חסות ההלבשה הגבוה ביותר הוא ריאל מדריד - 28.5 מיליון ליש"ט עם אדידס, ברצלונה מחזיקה בהסכם של 26.3 מיליון ליש"ט עם נייקי.