אילן בן-דב הפסיק לשלם באופן מלא את משכורת עובדי טאו

בעל השליטה בפרטנר מציב נורמות חדשות של התנהגות של אנשי עסקים ■ למרות עושרו הרב, חברת טאו שבשליטתו לא משלמת לעובדיה את מה שמגיע להם לפי החוק ■ בן-דב הפסיק לממן את טאו וטוען: "אני בסך-הכול בעל מניות בחברה"

איש העסקים אילן בן דב, בעל השליטה בחברת הסלולר פרטנר, ביבואנית מכשירי סמסונג לישראל ובעוד שורה של עסקי נדל"ן, איננו משלם לעובדי חברת טאו שבשליטתו את משכורתם מחודש מארס; וכאילו מדובר בישויות ללא כל קשר ביניהם מדווחת טאו , שמשרדיה שוכנים באותו בניין שבו ממוקם מטהו של בן דב, כי כי "הפניה לבעל השליטה בבקשה להעמיד מקורות מימון לא נענתה ואף לא זכתה לתגובתו".‏

משרדי טאו רשומים ברחוב בן ציון גליס 48, בפ"ת, שם רשומים גם משרדיה של חברת סקיילקס (באמצעותה מחזיק בן דב בפרטנר).

מתחילת חודש אפריל העביר בן דב רק 80 אלף שקל בלבד לחברה, לאחר שטען עוד קודם - בתגובה לפנייה לגבי אי תשלום המשכורות - כי "אני בסך הכול בעל מניות בחברה". כעת מאיימת טאו כי "אם‎ ‎לא‎ ‎יושג‎ ‎הסדר חוב בחברה ‏‎ ‎אין‎ ‎כל‎ ‎וודאות‎ ‎כי‎ ‎הזכאים (עובדים וספקים) יוכלו‎ ‎להיפרע מהחברה‎ ‎בגין‎ ‎חובותיה‎ ‎כלפיהם".

בדיווח לבורסה של טאו, בניהולו של יוסי ארד, נמסר שהחברה פנתה לבן-דב ולבנק לאומי (הנושה המרכזי של החברה, למעט מחזיקי האג"ח) בבקשה להזרמת הון בהיקף של 300 אלף שקל לצורך מימון פעילותה השוטפת עד שייחתם הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח.

אלא שגם בנק לאומי, שטאו חייבת לו כ-150 מיליון שקל, לא נענה במלוא הסכום המבוקש. עובדי טאו מקבלים משכורות עם הפחתה מסוימת לה הסכימו עד להסדר חוב, על בסיס הזרמה חודשית של 50 אלף מבן דב ועוד 95 אלף שקל מבנק לאומי - מחצית מהסכום הנדרש.

טאו נקלעה למשבר קשה בעקבות שורה של השקעות כושלות במינוף גבוה. את 2011 סיימה עם גירעון של 490 מיליון שקל בהון העצמי לאחר שרשמה הפסדי ענק בהיקף של כ-850 מיליון שקל בארבע שנים. בדוחות החברה הערת "עסק חי" מחשש לחדלות פירעון חוב והמניה התרסקה למחיר המשקף לטאו שווי של כ-13 מיליון שקל בלבד.‏ ‏

כאמור, החוב המרכזי של של טאו הוא כ-310 מיליון שקל למחזיקי שתי סדרות אג"ח (ב' ו-ג') שלה, הנסחרות בתשואות זבל פנומנליות. בתחילת השנה נחתם מתווה עקרונות להסדר חוב בחברה, אך הוא לא אושר עדיין סופית. המתווה כולל הנפקת אג"ח חדשות בהיקף של 248 מיליון שקל, תשלום של 30 מיליון שקל במזומן והקצאת 15% ממניות טאו למחזיקים. בן דב מצידו אמור להעביר לחברה 21.4% ממניות סאני או מניות החברה הבת שלה סקיילקס .