רוביני מזהיר: "הבחירות ביוון יובילו לכאוס באירופה"

הפרופ' לכלכלה רוביני מזהיר: "תוצאות הבחירות ביוון הרבה יותר חמורות מאלה שבבחירות לנשיאות צרפת" ■ "הולנד עשוי להתברר כמנהיג מתון", צייץ רוביני בחשבון הטוויטר שלו

"תוצאות הבחירות ביוון יובילו לכאוס באירופה, והן הרבה יותר חמורות מהבחירות לנשיאות צרפת", כך צייץ בחשבון הטוויטר שלו הלילה (ב') הפרופ' לכלכלה נוריאל רוביני, אשר זכה גם לכינוי "נביא הזעם", לאחר שחזה את משבר המשכנתאות של 2008. "הולנד עשוי להתברר כמנהיג מתון", הוסיף רוביני.

הכלכלן הנודע הגיב כמובן לסקרים הראשוניים בדבר תוצאות הבחירות לפרלמנט היווני, מהן עלה כי שתי מפלגות הפרלמנט התומכות במדיניות הצנע הפיסקאלית היוונית - נחלשות. לפי סקר CNBC, מפלגת השלטון הסוציאליסטית פאסוק עלולה לאבד את כוחה בפרלמנט היווני ולצנוח מתחת ל-151 ניצבים, ולמעשה תידרש להקים ממשלה קואליציונית לאור תוצאות הבחירות, שעלולה להיות פחות יציבה.

יציבות הממשלה היוונית הבאה היא חיונית להמשך מדיניות הצנע היוונית בה נקט ראש הממשלה הזמני לוקאס פפדמוס, אשר התחייב במסגרת תוכנית החילוץ שהצילה אותה מפני חדלות פרעון - לבצע קיצוצים פיסקאליים נרחבים, אשר העלו מנגד את זעם הציבור היווני.

החשש כעת הוא כי עם היחלשותן של מפלגת פאסוק כמו גם של המפלגה הדמוקרטית, אשר כוחן המשולב מגיע לפי הסקרים לכ-37% מהקולות בפרלמנט בלבד, תיאלצנה השתיים להקים קואליציה רחבה יותר ויציבה פחות פוליטית - מה שיקשה עליהן להעביר צעדי צנע נוספים, אשר הכרחיים להמשך קבלת החילוץ, בהיקף כולל של 130 מיליארד אירו.