דירוג האנליסטים: טל שיריזלי ודניאל מירון מזנקים למקום 3

מנהל מחלקת המחקר בפסגות, ואנליסט המחקר הבכיר בבנק ההשקעות RBC, דורגו בשנה שעברה במקומות ה-31 ו-32 בהתאמה בדירוג האנליסטים של "גלובס"

את המקום השלישי בדירוג האנליסטים של "גלובס" חולקים שניים: טל שיריזלי, מנהל מחלקת המחקר בפסגות, ודניאל מירון, אנליסט מחקר בכיר בבנק ההשקעות RBC. השניים קוטפים את מדליית הארד לאחר שרשמו זינוק מרשים בדירוג לעומת השנה שעברה, אז איישו את המקומות ה-31 ו-32 בהתאמה.

מירון (38), שמסקר חברות בתחום הטכנולוגיה, זכה במדליה הודות להמלצות שהעניק למניותיהן של נייס ואיזיצ'יפ. מירון הצטרף ל-RBC, בנק ההשקעות הקנדי הפעיל באופן נרחב בישראל בעשור האחרון (למשל שיתוף פעולה והשקעה בבית ההשקעות תמיר פישמן) לפני כ-8 שנים. מאז הוא פועל מול מנהלי השקעות מוסדיים בארה"ב, אירופה, קנדה, וכמובן ישראל.

אך את דרכו בשוק ההון החל מירון לפני כ-15 שנים, שבהן שימש אנליסט בכיר בבתי השקעות מקומיים, כגון אנליסט ואי.בי.אי, וכן שימש אנליסט באקסלנס נשואה ובבית ההשקעות האמריקני Piper Jaffray. אגב, זוהי אינה מדליית הארד הראשונה של מירון השנה - הוא זכה בה גם בתחום המניות בסקר השנתי של ה"פייננשל טיימס".

מה הוא צופה לשנה הקרובה? לא במפתיע מירון ממליץ על חברות טכנולוגיה שעוסקות באיסוף, קישוריות, אחסון וניתוח מידע. בין החברות המועדפות עליו לשנה הקרובה נמנות איזיצ'יפ ואלוט. לדבריו, סקטור הטכנולוגיה ימשיך להיות אחד המגזרים הטובים בשוקי המניות, בעיקר לאור המשך הצמיחה בתחום המידע והשימוש בו, והודות לרווחיות טובה ויכולת להגדיל את התשואה למשקיעים.

טל שיריזלי (42), שחולק את המקום השלישי בדירוג, משמש זה שנה מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות פסגות. לפסגות הוא הגיע לאחר ששימש סמנכ"ל מחקר בחברת מודוס סלקטיב ומנהל השקעות בלאומי גמל.

ההמלצות הבולטות שהביאו את שיריזלי למקום השלישי הן המלצת מכירה על חברת אורמת, שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות אנרגיה גיאותרמיות, והמלצותיו על מניות בזן, פז נפט ודלק רכב.

את דרכו בעולם האנליזה החל שיריזלי בסיקור של מגוון חברות. בשנתיים האחרונות הוא מתמחה בחברות מקומיות מתחום האנרגיה. לכן, אין זה מפתיע שבין המניות המומלצות שלו לשנה הקרובה נמצאות גם שותפויות החיפושים אבנר וישראמקו.