תמיכה לתמיכה

ישנם מספר מקורות תמיכה למדד ת"א 25, כך שמעל 1,125 נקודות הייתי עוד נותן סיכוי לעלייה

מגמת העליה של תל אביב 25 קבלה תיקון יורד בשבוע שעבר. המדד ירד מתחת ל-1,150, רמת התמיכה שפתחה את שבוע המסחר. אבל, כפי שזה נראה על פי הגרף של סיום שבוע המסחר, יש עוד סיכוי סביר לעליה. ישנם מספר מקורות תמיכה למדד (ממוצע נע, קו מגמה, מצב המתנדים) כך שמעל 1,125, הייתי עוד נותן סיכוי לעליה. מהלך מעל 1,150 וביחוד מעל 1,155 יתן לסיכוי הזה דחיפה משמעותית. מהלך מתחת ל-1,125 יבטל אותו כנראה. צריך לזכור שרמת התנודתיות בכל שווקי העולם גבוהה עכשיו כך שכדאי לגלות סבלנות ביחס להסקת מסקנות ולנסות ככל האפשר ללכת עם התמונה הכוללת. זו של תל אביב 25 היא בינתיים של עליה, כאמור כל עוד מעל 1,125.

שינוי סנטימנט?

בדרך כלל אין התייחסות בטור זה למידע שהוא לא גרף. אבל, התוצאה הגבוהה של מדד סנטימנט הצרכנים היא מעניינת משום שזו תוצאת "שטח", לא איזה תיאוריה תוצרת אקסל וישיבה במשרד. אופטימיות יכולה להוביל להתנהגות שתייצר מציאות והיא מהווה חלופה מעניינת לתנודתיות הפחד שאפפה את וול סטריט בימים האחרונים.

עכשיו נחזור לגרף. מסיבות של ניתוח טכני נסגרה ביום שישי ההגנה על תיק קניון המניות, הגנה שליוותה אותו בשבוע שחלף. אין זה אומר שה-S&P500 יצא מכלל סכנה. הוא עדיין נמצא באזור וואקום הנובע מהסתירה בין התמיכה באזור ה-1,353, תמיכה אופקית, לבין הירידה מתחת לקו מגמה העולה והעובדה הבסיסית שמהלך העליה החד מזמין תיקון.

הסיבה שההגנות נסגרו היא שמבט על האינדיקטורים הטכניים מלמד על האפשרות שהתמיכה תעבוד ותהווה מקפצה למהלך עליה. אחרי ירידה חדה בתשואת התיק בחודשים אפריל מאי, לא נרצה להחמיץ עליה כזו.

מהלך מעל 1,366 יחשב סימן שורי ראשוני. מהלך מעל 1,375 יחשב סימן שורי שני ומהלך מעל 1,386 יחשב תמרור שורי שלישי. מהלך מתחת ל-1,347 ילמד כי עוד פעם נפלנו בפח התנודתיות.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.