הממשלה מציגה: אתר עם כל קווי התחבורה הציבורית

השר מיכאל איתן משיק היום את אתר מאגרי המידע הממשלתי, Data.gov.il, המכיל מאגרים לתועלת הציבור ■ איתן: "הממשלה מפנימה היתרון העצום בשיתוף פעולה עם הציבור"

השר מיכאל איתן משיק היום (א') את אתר מאגרי המידע הממשלתי, Data.gov.il, אשר חושף מאגרים ממשלתיים המכילים מידע שיכול לשמש לתועלת הציבור. באתר יוצגו 118 מאגרי מידע ממשלתיים שונים, כאשר הבולט שבהם הוא מאגר המידע של קווי התחבורה הציבורית, שיזם משרד התחבורה.

מאגר המידע יאפשר לראשונה למפתחים ליצור אפליקציות תחבורה ציבורית לשימוש הנוסעים ויספק נתונים על הדרך המהירה והקצרה ביותר בנסיעה באוטובוסים ורכבת בכל זמן נתון.

השר מיכאל איתן אמר כי: "השקת אתר Data.gov.il מוכיחה כי הממשלה מתחילה להפנים את היתרון העצום בשיתוף פעולה עם הציבור. באתר אנו מציגים קבצי מידע, שמאפשרים לכל מפתח תוכנה לבנות יישומים שונים ומגוונים אשר ישפרו את השירות לציבור וינגישו מידע ממשלתי. בהשקת האתר אנו מממשים הלכה למעשה את הצהרת הממשלה ממרץ השנה, לפיה המידע הממשלתי, הנאסף בכספי המיסים, שייך לציבור. יש לשבח את משרד התחבורה על היוזמה והדבר צריך לשמש דוגמה למשרדים אחרים המחזיקים מידע עצום בעל ערך רב לציבור".

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי מאגר המידע של קווי התחבורה הציבורית, המתעדכן אחת ל- 24 שעות, נועד לסייע למעוניינים לפתח אפליקציות בתחום התחבורה הציבורית לקבל נתונים רבים אודות התחבורה הציבורית, בהם: לוחות זמנים, מסלולים, תחנות, קווים, תיאור מסלול וזאת לטובת נוסעי התחבורה הציבורית.

מערכת הקבצים החדשה מאפשרת לראשונה לייצר אפליקציות יעילות לתחבורה ציבורית לסמארטפונים וטאבלטים, ובעתיד תסתמך גם על נתוני זמן אמת, שיועברו מהאוטובוסים עצמם הנעים בשטח. מעמותת "מרחב", הפועלת בתחום העירוניות המתחדשת נמסר כי בעזרת המידע ניתן יהיה לפתח אפליקציות ששומרות מסלולים קבועים, שמאתרות תחנות אוטובוס סמוכות, שמתריעות לפני שהאוטובוס הבא מגיע, שמסמנות לאן ניתן להגיע מהבית בתחבורה ציבורית בטווחי זמן שונים ועוד.

עוד מכיל האתר את מאגר השאלות והתשובות של מבחני הנהיגה העיוניים (תיאוריה), שהוקם לאחרונה על ידי משרד התחבורה, מאגר תיקי פושטי רגל, מאגר הנחיות פרקליט המדינה, את רשימת הרחובות של ישראל ומאגרים רבים נוספים. כלל הקבצים מוצגים באתר בפורמט פתוח, המאפשר למפתחי אפליקציות לעשות שימוש במידע לצורך העשרתו והנגשתו לציבור.