IBI: "דחיית הבחירות - מעלה הסיכון לגירעון גבוה ב-2013"

בבית ההשקעות מעריכים: לאור הצמיחה המתונה הצפויה וללא שינוי במדיניות המיסוי - צפוי הגירעון להגיע לכ-3.6-3.7% מהתוצר במהלך 2012

לאור הצמיחה המתונה הצפויה בהמשך השנה, הגוזרת תוואי הכנסות מתון יותר, כך שללא שינוי במדיניות המיסוי צפוי הגירעון להיות גבוה יותר מהערכות משרד האוצר בכ-3-4 מיליארד שקל (לכ-3.6-3.7% מהתוצר) - כך מעריכים היום (א') בבית ההשקעות IBI.

בבית ההשקעות מציינים כי מתחילת השנה מסתכם הגירעון בכ-3.6 מיליארד שקל, לעומת עודף של למעלה ממיליארד שקל בשליש הראשון של שנת 2011. "הפעילות הממשלתית בשלי הראשון משקפת קצב הוצאות גבוה מהתוואי המתוכנן - התפתחות זו אינה צפויה להימשך בהתחשב במגבלת התקציב השנה", מעריכים ב-IBI.

עוד מציינים בבית ההשקעות את נתוני האוצר על ההכנסות ממסים, אשר לפי הערכות המשרד צפויות להיות נמוכות בכ-11 מיליארד שקל מהמתוכנן בתקציב, "כלומר הכנסות של 221 מיליארד שקל - המשקפת גירעון של כ-30 מיליארד שקל (3.3% תוצר).

עם זאת, מציינים ב-IBI כי "המבחן האמיתי יהיה בנוגע למידת ההתאוששות של הפעילות במהלך המחצית השנייה של השנה ומן הסתם להשפעה על הכנסות המדינה ממסים. עד כה העדויות לפעילות המשר ופשרות למדי, וזאת יחד עם הכנסות נמוכות וללא שינוי במדיניות המס - צפוי להוביל לגירעון גבוה מההערכות".