הפתרון למשבר הנדל"ן בארה"ב: הקמת חממות מריחואנה

משבר החוב פגע קשות בשוק הנדל"ן האמריקני וכעת מתברר כי אחת התופעות הרווחות בארה"ב בשנה האחרונה היא גידול מריאוחנה בחממות הנמצאות בבתים פרטיים גדולים שלפני המשבר היו שווים מיליון דולר

שוק הנדל"ן האמריקני נפגע קשה במשבר הסאב-פריים שהחל ב-2008, במהלכו מחירי הבתים צנחו ביותר מ-50% ומסרבים לעלות באופן מהותי מאז. כעת, מתברר כי אחת התופעות הרווחות בארה"ב בשנה האחרונה היא גידול מריאוחנה בחממות הנמצאות בבתים פרטיים, על ידי אנשים נורמטיבים לחלוטין.

כך למשל, שום דבר לא העיד על המתרחש באחד הבתים השוכנים ברחוב קטן ושקט באחד מהפרברים המנומנמים של ואלחו בקליפורניה. הניו יורק טיימס מדווח כי בבית מספר 110 ברחוב וינזור קורט, שעד לפני מספר שנים היה משועבד לבנק לאחר שבעליו הכריזו על פשיטת רגל, שכנו לכאורה אנשים רגילים ונורמטיבים, שרק השריפה שפרצה במקום חשפה את זהותם וזהותו של הבית - חממה לגידול מריחואנה.

קולות הרעפים שקרסו לתוך הבית ואזעקות שהתריעו מפני שריפה, העירו את תושבי הפרבר המנומנם שניגשו לבית כדי לנסות לעזור לתושביו. אך צוות הכבאים שהגיע מאוחר יותר, גילה שהבית שימש כעסק לא חוקי שנעשה נפוץ יותר ויותר בשנה האחרונה, גידול מריחואנה.

המשטרה המקומית, שכבר נתקלה במקרים דומים, חשפה כי כל הקומה השנייה וחלק מקומת הקרקע של הבית בעל חמשת חדרי השינה שימשו לגידול צמח הקנביס הפופלרי.

"הם היו יוצאים, כמו כולם לעבודה בבוקר, וחוזרים אחר הצהריים. כיסחו את הדשא, הוציאו את הזבל והיו חוזרים הביתה עם קניות", מעיד סטפן סנאודן, אחד השכנים המתוגרר בסמוך לבית.

כאמור, בשנה האחרונה נראה כי מגדלי המריחואנה החלו באופן הדרגתי לעבור לפרברים שנחשבו בעבר ליוקרתיים, מהאזורים הכפריים והתעשייתיים שבהם פעלו בעבר. מומחים מהרשות האמריקנית למאבק בסמים (DAA) טוענים כי שינוי זה נובע בין היתר ממשבר הנדל"ן שאחת מהשלכותיו היא גידול בהיצע של בתים גדולים במחיר נמוך.

כך למשל, לטענת הרשות, בתים שהיו שווים לפני המשבר מיליון דולר ושווים נחתך בעשרות אחוזים, הפכו לחממות מפוארות לגידול מריחואנה, עם תנאי תאורה טובים ומערכות משוכללות לסינון אוויר ומים, הנחוצות לגידול מריחואנה באיכות גבוהה.