דש: "המשבר באירופה עלול להחמיר"; מהן ההמלצות?

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש בית השקעות, מזהיר: "יוון מתקרבת בצעדים מהירים לפרישה מגוש האירו" ■ מהן ההמלצות בשוק האג"ח, לאור חוסר הוודאות?

המשבר באירופה עלול להחריף בצורה מהירה וחדה, מה שיוביל לאי-וודאות בשוק האג"ח המקומי - כך מזהירים היום בדש בית השקעות. לאור המצב, ממליצים בדש על האפיק השקלי על פני הצמוד, ממליצים להגביר החזקות האג"ח בעקום הצמוד בעלות מח"מ של 7-10 שנים (על פני אג"ח עם מח"מ קצר יותר), ולא להגדיל את משקלו של האפיק הקונצרני בתיקים.

"יוון מתקרבת בצעדים מהירים לפרישה מגוש האירו", מזהיר אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של דש בית השקעות על רקע התכנסות שרי האוצר של האיחוד האירופי היום בבריסל, כדי לדון בתוכנית הסיוע שאושרה ליוון על רקע המצב הפוליטי המסובך במדינה, בעוד הסיכויים להקמת ממשלה נראים קלושים והמפלגות הקיצוניות שהתחזקו בבחירות קוראות לבטל את הסכם החילוץ כדי להפסיק את תוכניות הצנע.

"שלוש המפלגות הגדולות לא הצליחו לגבש קואליציה והחזירו את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא, אשר הודה שגם הוא רואה אפשרות של בחירות חדשות כסבירה ביותר", דברי זבז'ינסקי. "הבחירות יכולות להתקיים באמצע יוני. על פי הסקרים האחרונים, המפלגות שמתנגדות לתנאי החילוץ ולצנע יגבירו את כוחן".

עוד מציינים בדש כי "בסוף השבוע פורסם שהבנקים המרכזיים בעולם מכינים תגובה למקרה שיוון תיאלץ לפרוש מגוש האירו. התגובה תכלול כנראה הזרמות נזילות, הורדת ריבית באירופה, רכישות האג"ח של ספרד ואיטליה על-ידי ה-ECB וצעדים אחרים. לא מן הנמנע שבנק ישראל יהיה חלק מהמאמץ ויצטרף לצעדי החירום של הבנקים המרכזיים באמצעות הורדה אגרסיבית בריבית וצעדים אחרים".