חשבון החשמל יתייקר? נובל אנרג'י שוב מפחיתה הגז לחח"י

חברת החשמל הודיעה היום (ג') כי נובל אנרג'י המחזיקה בקידוח הגז מארי B, מפחיתה את כמויות הגז היומיות שתספק לחברה ל-88,000 MMBTU ■ נובל אנרג'י: "אנו עובדים במרץ על חיבור מאגרים 'נועה' וה'פינקלס' למאגר מארי B"

חברת החשמל הודיעה היום (ג') כי קיבלה הודעה מחברת נובל אנרג'י המחזיקה בקידוח הגז מארי B, לפיה היא מפחיתה את כמויות הגז היומיות שתספק לחברה ל-88,000 MMBTU שהיא כחמישית מהכמות החוזית עליה התחייבה נובל לספק לחברת החשמל.

חברת החשמל רמזה בהודעה לבורסה כי ההפחתה הנוספת של כמות הגז הטבעי ממאגר הגז בפרוייקט "ים תטיס" (הכולל את מאגר מארי B) צפויה לגרום לתוספת עלות נוספת, עקב הצורך של החברה לרכוש דלקים חלופיים יקרים יותר, כגון מזוט וסולר.

כאמור, ההודעה של נובל אנרג'י מגיעה לאחר שרק לפני כשבוע היא הודיעה על הפחתה נוספת בכמויות הגז היומיות שהיא מספקת לחברת החשמל ל- 95,000 MMBTU (כרבע מהכמות החוזית).

מאחר ורכישת הדלקים החלופיים כגון הסולר מייקרות את תעריף החשמל בעשרות אחוזים, עד כה דיווחה החברה כי תזדקק ל-10 מיליארד שקל נוספים השנה למימון רכישות הסולר, ועל רקע זה דרשה להעלות את תעריפי החשמל מיידית ב-30%.

מנכ"ל חברת החשמל: "הפחתה נוספת בכמות הגז של ים תטיס, בתוך שבוע ימים בלבד, מהווה תמרור אזהרה למשק החשמל בישראל ולכלכלה הישראלית ומאששת את הנחת היסוד המרכזית של החברה, כי בקיץ הקרוב קיימת סכנה מוחשית שלא יוותר מספיק גז לייצר חשמל. בשל כך, מתחזקת התחזית שחברת החשמל תיאלץ להתמודד מול מחסור ממשי בחשמל."

מנובל אנרג'י נמסר בתגובה: "כפי שהודענו היום, אנו עובדים במרץ על חיבור מאגרים 'נועה' וה'פינקלס' למאגר מארי B כדי לספק גז מהמאגרים הללו כבר בקיץ הנוכחי".