תיאטרון באר-שבע חושף את רפרטואר עונת 2012-13

עונת 2012-13 תיפתח בתחילת נובמבר, אז יועלה המחזמר "פרח השכונות" שכתב קובי אוז ויביים ניר ארז, המבוסס על מיטב להיטי להקת טיפקס

"כמו שאר התיאטראות הרפרטוארים מצאנו עצמנו במצב אבסורדי בו הקריטריונים לקבלת תקציב הפעילות השנתי מחייבים העלאת כמות מסוימת של הצגות מחוץ לאולם הבית בבאר שבע במחירי הפסד. מצד אחד, היקף הפעילות שלנו עולה משנה לשנה. מצד שני, אין אפשרות לצאת מגרעון מצטבר של חמישה מיליון שקלים בו שרוי התיאטרון. הפיתרון היחיד הוא שינוי הקריטריונים והגדלת הסיוע החיצוני, וכל מנהלי התיאטראות בארץ חייבים להתאחד מאחורי הדרישה הזו כי לתאם בינינו מחירים זו עברה על חוק ההגבלים העסקיים", אומר מנכ"ל תיאטרון באר שבע שמואל יפרח במסיבת עיתונאים שקיימה הבוקר (ד') הנהלת התיאטרון ובה נחשף רפרטואר עונת 2012-13 במהלכה יציין התיאטרון הדרומי 40 שנות פעילות.

"אנו מעלים בממוצע למעלה מ- 200 הצגות בשנה באולם הבית בבאר שבע, וכ- 350 הצגות נוספות בכל רחבי הארץ", מוסיף יפרח, "ההצגות בבאר שבע רווחיות, אבל כמעט כל יציאה לאולם חיצוני כרוכה בהפסד. עלות ההסעה וההקמה של תפאורה ותאורה, וכמובן העברת השחקנים, להצגה כמו 'גלילאו' בישוב בצפון עולה יותר מ 40 אלף שקל. אין קניין במדינה המוכן לשלם סכום כזה, ומצד שני חייבים הצגות חוץ לעמוד בקריטריון. בלית ברירה משלימים את החסר מתקציב התיאטרון, ואז משחרים לפתחם של תומכים חיצוניים בתקווה לגייס מספיק להמשיך בפעילות השוטפת הכוללת, מלבד הצגות הרפרטואר, גם תפעול בית הספר למשחק 'גודמן' בנגב ומגוון פעילויות לקידום התרבות בקהילה בבאר שבע ויישובי הדרום".

את הרפרטואר לעונה הבאה הציג רפי ניב, המנהל האמנותי של תיאטרון באר שבע, כאשר במקביל החלו בימים אלה החזרות למחזה המוזיקלי האינטימי "סוביניר" עם רמה מסינגר ומולי שולמן, המבוסס על סיפור חייה האמיתי של פלורנס פוסטר ג'נקינס הנחשבת זמרת הסופרן הגרועה בכל הזמנים. ההצגה תעלה בתחילת יולי ותחתום את העונה הנוכחית.

עונת 2012-13 תיפתח בתחילת נובמבר, אז יועלה המחזמר "פרח השכונות" שכתב קובי אוז ויביים ניר ארז, המבוסס על מיטב להיטי להקת טיפקס. סיפור המסגרת יגולל את מעללי בני משפחת בוזגלו, המגלים באר פלאית של ארק בחצר ביתם, ובתפקיד הראשי תופיע לירז צ'רכי. גדי רול יביים עיבוד חדש לטרגדיה היוונית "איפיגניה" מאת אוריפידס, על אגממנון מצביא צבא יוון הנדרש להקריב את בתו לאלים כדי שהצי יוכל להפליג למלחמה נגד טרויה. מיטקו בוזקוב יביים את הקומדיה "טירונות בלוז" מאת ניל סיימון, אודות צעיר יהודי הנוטש לראשונה את משפחתו לטובת טירונות במיסיסיפי. איה קפלן תביים עיבוד בימתי לסרט הקלאסי "המטרו האחרון" שביים פרנסואה טריפו, על מנהל תיאטרון יהודי הנאלץ להסתתר מאימת הכובשים הנאצים בפריז של 1940, ואשתו שנותרה לנהל את המקום ומוצאת עצמה נמשכת לשחקן צעיר וכריזמטי. רפי ניב יביים את המחזה "מגנוליות מפלדה" מאת רוברט הרלינג, ששימש בסיס גם לסרט שובר הקופות, על חייהן של שש נשים בעיירה קטנה בלואיזיאנה החוות אהבות, פרידות ומשברים (בין המשתתפות רמה מסינגר, שירי גולן, מרב שירום ויעל גרובגלס). עידו ריקלין יעבד ויביים את הקלאסיקה "הגיבן מנוטרדם" מאת ויקטור הוגו, על אהבתו של הגיבן קווזימודו לצוענייה היפהפייה אסמרלדה, עם אלון אופיר בתפקיד הראשי. ניר ארז יביים את הדרמה הקומית "4000 מייל" מאת איימי הרצוג, על קשר מחודש הנוצר בין צעיר תימהוני וסבתו הקומוניסטית לשעבר, וכמו כן ימשיכו לעונה החדשה הצגות מצליחות מהעונה הנוכחית בהן "פיאף", "הרוזן ממונטה קריסטו", "קן הקוקייה", "שחק אותה סם", "למה לא באת לפני המלחמה", "גלילאו", "בוגד", "הכול אודות חווה", "נורה" ו"אסיר בלב העיר".