דניאל מעוז הנאשם ברצח הוריו: לא תכננתי לנקות את הזירה

אמר בחקירתו הנגדית שניקה את ציפורני הוריו כי קיבל את הרעיון מהטלוויזיה ■ המשיך להאשים ברצח את אחיו התאום: "הוא יכול בשתי מילים לגמור את התיק"

דניאל מעוז, המואשם כי רצח את הוריו נח ונורית בירושלים, אמר היום (ד') במהלך חקירתו הנגדית כי קיבל את הרעיון לנקות את ציפורני הוריו מהטלוויזיה. לשאלת התובע, עו"ד יובל קפלינסקי, השיב מעוז: "לא תכננתי לנקות בציפורניים, לא תכננתי אקונומיקה, לא תכננתי כלום. הכול באותו הרגע" - כך דווח בגלי צה"ל.

בהמשך סיפר מעוז כי זיהה כתם דם על גופת אביו שפחד ששייך לו ולכן הצית גפרור במטרה להסיר אותו, אך התחרט וכיבה אותו.

השופט צבי סגל הקשה עליו ושאל: "אביך דקור בעשרות דקירות, מלא בדם, אתה מזהה כתם דם שלך אולי על גופו, בין שלל כתמי הדם של אביך, ומבקש באמצעות גפרור לחסל את הכתם. איך ידעת שזה הדם שלך, היה לו צבע אחר?".

מעוז התפתל בתשובותיו על דוכן העדים. "הסיטואציה הייתה כל-כך קשה. לא ידעתי שהוא שלי. סברתי שהוא עלול להיות שלי או של ניר, והוא יכול להיות גם של אבי, אבל ליתר ביטחון רציתי לנקות אותו", אמר.

התובע יובל קפלינסקי שאל את דניאל אם חשב על אחיו התיאום ניר, שלטענתו רצח את הוריהם, בזמן שהוא מנקה את גופותיהם. הוא השיב: "חשבתי על ההורים שלי. ניר, על אף כל מה שהוא עשה, הוא עדיין אחי. פחדתי ממנו, פחדתי מהמשטרה, אבל באותו הזמן שניקיתי חשבתי מחשבות עמוקות".

דניאל האשים: "אני לא מסוגל להרוג מישהו, בניגוד לאחי שמסוגל לתת לי אגרופים לפנים, הוא רצח. כן, העזתי לשמור עליו תקופה ארוכה. הוא יכול בשתי מילים לגמור את התיק הזה. כאן באולם או בחוץ".

בני המשפחה הרבים של דניאל שישבו באולם, כולל ניר, גיחכו למשמע עדותו של דניאל.