מידרוג חתכה דירוג האג"ח של דיסקונט השקעות ל-"A3"

זאת, לאחר הורדת הדירוג ל-IDB על ידי מעלות בתחילת השבוע ■ אופק הדירוג נותר שלילי ■ "הורדת הדירוג על רקע שחיקה משמעותית בגמישות הפיננסית של החברה, הנובעת מעלייה ברמת המינוף ומאתגרים ביכולת מחזור החוב"

מידרוג הורידה היום (ד') את דירוג האג"ח של דיסקונט השקעות , מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, ל "A3" מ-"A1" . אופק הדירוג לא שונה ונותר שלילי.

הורדת הדירוג במועד זה הינה על רקע שחיקה משמעותית בגמישות הפיננסית של החברה, הנובעת מעלייה ברמת המינוף ומאתגרים ביכולת מחזור החוב, לפחות בטווח הזמן הקצר, כך נמסר בהודעה לבורסה. במידרוג מעריכים כי נזילות החברה נחלשה נוכח היחלשות מקורות הדיבידנד העיקריים וירידה בשווי השוק של ההשקעות. אופק הדירוג השלילי משקף את ההערכה כי הדירוג עלול לרדת במידה בה לא יחול שיפור בנזילות החברה.

עוד מעריכים במידרוג כי המיזוג הצפוי של דסק"ש עם כור (המוחזקת בכ-70.1% בידי דסק"ש) לא צפוי לשנות את דירוג האג"ח של דסק"ש, אולם עשוי להוביל לייצוב הדירוג, נוכח שיפור הנזילות והגמישות הפיננסית בדסק"ש.

בתחילת השבוע חברת הדירוג S&P מעלות הגיבה ראשונה לצניחה באיגרות החוב של IDB, והורידה את דירוג האשראי ל-"BBB-" מדירוג קודם של "A", וכן את הדירוג של החברה הבת אי.די.בי פתוח ל-"BBB+" מדירוג קודם של "A" - עם תחזית "שלילית" לשתי החברות. כמו כן, אישררה סוכנות הדירוג את הדירוג "A" של החברות הבנות דיסקונט השקעות, כלל תעשיות וכור - והצמידה לכלל הדירוגים תחזית שלילית, עם צפי להורדתם בהמשך.