צמיחה מפתיעה באסיה: יפן צמחה 4.1% ברבעון; סינגפור 10%

בלומברג: ה"חזאים" בשוק ציפו לצמיחה נמוכה יותר ביפן ובסינגפור ■ ואולם, בשתי המדינות עדיין מודאגים מהמשבר באירופה ■ מנהל השקעות: "הצמיחה הגבוהה ביפן כנראה לא תימשך"

נתוני צמיחה מפתיעים לטובה פורסמו היום (ה') באסיה, כאשר התמ"ג ביפן צמח בכ-4.1% (בשיעור שנתי) ברבעון הראשון של 2012, בעוד הצמיחה בסינגפור הסתכמה בכ-10% (שנתי) ברבעון.

באשר ליפן, רק 7 מ-27 "חזאים" העריכו כי כלכלתה תצמח בשיעור נמוך יותר מזה שנמדד בפועל. בסינגפור היכה האומדן את התחזיות, שהצביעו על צמיחה של 9.9% בלבד ברבעון הראשון, לפי סקר של 14 "חזאים" של בלומברג.

"יפן נמצאת בהליך התאוששות יציב, אולם הצמיחה הגבוהה במדינה כנראה לא תימשך", הגיב לנתוני הצמיחה המפתיעים יואיצ'י קודמה, מנהל השקעות ב-Meiji Yasuda. "הבנק ביפן יחכה ויראה את אפקט המדיניות המוניטארית שלה והשפעתה על הנתונים הכלכליים בהמשך".

ביפן, סינגפור ובאסיה בכלל, יש לציין - לוקחים בחשבון את ההשלכות האפשריות של יציאת יוון מגוש האירו על המערכת הפיננסית העולמית. במדינה הקטנה הוסכם על הליכה לבחירות ב-17 ביוני, בהן צפויה לזכות מפלגת השמאל "סיריצה" במרבית הקולות בפרלמנט.

"ההתפתחויות באירופה מציבות סיכונים משמעותיים לכלכלת סינגפור", אמר אובן פרקולס, מנהל השקעות בבנק נומורה. "יהיה קשה לכלכלות אסיה לברוח מההשלכות האפשרות של המיתון באירופה".