"סלקום היא כמו מכונית תופת בתיק הנכסים של דסק"ש"

יאיר דרורי, אנליסט ראשי בתכלית דיסקונט: "יש היסטריה באג"ח הסלולר" ■ יניב פגוט, האסטרטג הראשי בקב' איילון: "דנקנר מחזיק אצבעות לקרדיט סוויס"

הירידות בבורסה נמשכות היום (ה') בהובלת מניות התקשורת וקבוצת אי.די.בי. זאת, למרות שבאירופה נרשמות ירידות אמנם אבל לא חדות והחוזים על וול סטריט נסחרים בעליות קלות. הפאניקה חזרה לת"א?

יאיר דרורי, אנליסט ראשי בתכלית דיסקונט: "נראה שיש אבדן אמון בחברות ההחזקה בכלל, רואים ירידות לאורך ולרוחב. רעידת האדמה בשוק התקשורת משפיעה גם למעלה. אם כי נראה שיש היסטריה בשוק, השוק הוריד את האג"חים של חברות הסלולר לרמה של -A וזה מוגזם. אנחנו נראה בשנה שנתיים הקרובות קיצוץ מאוד גדול בהשקעות, בפרסום, פיטורים וכו.. אבל מבחינת החזרי חוב, כל החברות האלה יודעות לייצר תזרים מזומנים של מעל מיליארד שקל בשנה והן ימשיכו לדעת את זה".

לכן, אומר דרורי, "כשבאים לתמחר צריך להביא את הכל בחשבון ורואים שיש היסטריה מוגזמת ברמת החוב. ברמת מחירי המניות קשה יותר לתמחר את זה דרך הערפל. בהסתכלות למעלה יש חששות כמובן ואפשר להבין את ההיסטריה בחלקה, מי יותר ומי פחות. לגבי הוט, בשבוע הבא יש דוחות ואז התמונה תתבהר יותר".

- היום כל מניות המעו"ף יורדות.

"אני מניח שהיום נראה פדיונות מאוד גדולים בקרנות הנאמנות. בנוסף, אני מניח שיש איזשהו גוף שהחליט להפחית משמעותית את הפוזיציה המנייתית, רואים את זה במניות מסויימות".

"סלקום היא כמו מכונית תופת"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, מציין כי "הקריסה של מניית דיסקונט השקעות משקפת את אפקט ההדף של ה'שחיטה' של סלקום וההשפעה על תיק הנכסים של דסק"ש בניכוי החוב הפיננסי. סלקום היא כמו מכונית תופת בתיק הנכסים של דסק"ש. מתחילת השנה, ירידת השווי של סלקום העלימה משווי הנכסים של דסק"ש כ-1.6 מיליארד שקל והובילה את דסק"ש לשווי שוק של 800 מיליון שקל בלבד".

לדברי פגוט, "התוצאה ברורה: הנזק שנגרם כתוצאה מירידת הערך בסלקום כפול מהשווי הנוכחי של דסק"ש. המשקיעים מסתכלים על הירידה החדה בקרדיט סוויס, אבל למעשה על כל שקל שמחקה האחזקה בקרדיט סוויס לדסק"ש, סלקום מחקה שניים".

לדברי פגוט, "כיוון שאין תקווה להתאוששות מהירה של מניית סלקום, על קבוצת אי.די.בי להסתמך על הנזלה מהירה של אחזקות אחרות שלה כגון האחזקה בגיוון אימגינג, אלרון או מניות המלט. עוגן נוסף הוא מניית שופרסל, אך לאור התגברות המחאה החברתית, קשה לראות את העסקה מושלמת בזמן הקרוב. בעל השליטה בקבוצה נוחי דנקנר מחזיק אצבעות ומקווה להתייצבות של מניית קרדיט סוויס. בתרחיש של התאוששות באירופה, שילווה בתיקון חד במניית קרדיט, דסק"ש תתאושש, תוך שהיא מובילה לייצוב של מצבה הקשה הנוכחי"